Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Promocja czeka na ustawę

2007-12-03 00:00

Nawet 40 milionów złotych rocznie będzie można przeznaczyć na promocję polskiej żywności, jeżeli rząd zatwierdzi wreszcie odpowiednią ustawę. Prace trwają już rok. Teraz pojawiła się szansa, że nastąpi przełom.

Realizacja ministerialnych zamierzeń uzależniona jest od przyjęcia zalegającej już od ponad roku ustawy. Jej główne założenia zakładają utworzenie 6 funduszy branżowych, na których mają być lokowane środki finansowe pochodzące od przetwórców żywności. Decyzje co do sposobu ich wydatkowania podejmowałaby specjalna komisja, w skład której mieliby wchodzić przedstawiciele poszczególnych branż.

Dariusz Goszczyński Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi mówi, że to branże będą decydowały gdzie i w jaki sposób mają być wydatkowane zgromadzone środki.

Do uruchomienia programu promocji polskiej żywności za granicą potrzebna jest nie tylko ustawa, ale także poparcie związków branżowych. O ile z tym pierwszym rząd może dać sobie radę, to namówienie przedsiębiorców do współpracy już nie będzie takie proste.

Część przepisów zawartych w ustawie jest bowiem dla właścicieli firm wciąż nie do zaakceptowania. Ministerstwo rolnictwa chce promować głównie produkty ekologiczne, żywność regionalną i tradycyjną. Opracowano już nawet specjalny system refundacji, który umożliwia zwrot nawet 70 proc. kosztów poniesionych przez producentów na prowadzenie kampanii promocyjnych.

Źródło: fresh-market.pl na podstawie TVP (Redakcji Rolnej)

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem