Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Rośnie rynek żywności dla dzieci w Polsce

2009-02-12 00:00

Według AC Nielsen, segment żywności dla dzieci w Polsce odnotowuje ciągły wzrost. Rozwój tej kategorii wynika z coraz większego zapotrzebowania na tego typu produkty wynikającego zarówno z przyczyn demograficznych, jak i zmian w stylu życia polskiego społeczeństwa.

W okresie od października 2007 roku do września 2008 roku wartość rynku produktów spożywczych dla dzieci była o 23 proc. większa niż w analogicznym okresie rok wcześniej i wyniosła 940 mln zł.

Sprzedaż produktów dla dzieci jest silnie skoncentrowana w kanale handlu nowoczesnego. Kumuluje on aż 97 proc. sprzedaży musów, ciasteczek i chrupek i 66 proc. sprzedaży mleka certyfikowanego. W kategorii produktów dla dzieci największy udział ma segment mleka modyfikowanego, który odnotował znaczny wzrost podobnie jak segment kaszek, zwłaszcza mlecznych instant. Najsilniejszy wzrost wielkości sprzedaży odnotowano w segmencie herbatek dla dzieci, a największy spadek w segmencie musów owocowych. Wśród dań i deserów najlepiej sprzedawały się dania mięsne i desery owocowe natomiast sprzedaż soczków wzrosła jedynie w ujęciu wartościowym.

Członkowie PFPŻ, firmy Nestle, Alima-Gerber, Mead Johnson, Nutricia Polska, specjalizujący się między innymi w żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego dla dzieci utworzyli w roku 2007 specjalną komisję, zajmującą się problematyką legislacyjną i komunikacyjną tej kategorii żywności. PFPŻ jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Żywności Specjalnego Przeznaczenia Żywieniowego.


Źródło: Polska Federacja Producentów Żywności, www.pfpz.pl

Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl

 

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem