Rosyjska blokada - na razie omijają, jak długo?
2011-01-31 00:00
Dziś w Paryżu odbędzie się kolejna tura polsko-rosyjskich negocjacji w sprawie umowy tranzytowej. Nie czekając na ich efekty, część polskich biznesmenów próbuje zminimalizować straty i nawiązuje współpracę z Litwinami i Białorusinami. - informuje Dziennik Gazeta Prawna
Dziennik „Lietuvos Zinios" pisze, że przed litewskimi terminalami przewozów międzynarodowych ustawiają się kolejki ciężarówek na polskich rejestracjach. Tam towary z polskich przeładowywane są na litewskie auta, które transportują towar do Rosji.
Umowa tranzytowa między Polską i Rosją wygasła 15 stycznia, i do tej pory kraje nie porozumiały się co do limitów ładunków. Rosjanie chcą je obniżyć dla polskich przewoźników o jedną czwartą. Każdy dzień zamkniętej granicy rosyjskiej przekłada się na ogromne straty; tylko w styczniu sięgnęły one 120 mln zł. Taka sytuacja jest szczególnie groźna dla niewielkich firm. - Około 80 proc. polskich przewoźników to firmy do 10 samochodów.
Czytaj cały artykuł
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Dziennik „Lietuvos Zinios" pisze, że przed litewskimi terminalami przewozów międzynarodowych ustawiają się kolejki ciężarówek na polskich rejestracjach. Tam towary z polskich przeładowywane są na litewskie auta, które transportują towar do Rosji.
Umowa tranzytowa między Polską i Rosją wygasła 15 stycznia, i do tej pory kraje nie porozumiały się co do limitów ładunków. Rosjanie chcą je obniżyć dla polskich przewoźników o jedną czwartą. Każdy dzień zamkniętej granicy rosyjskiej przekłada się na ogromne straty; tylko w styczniu sięgnęły one 120 mln zł. Taka sytuacja jest szczególnie groźna dla niewielkich firm. - Około 80 proc. polskich przewoźników to firmy do 10 samochodów.
Czytaj cały artykuł
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem