Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Sok Jupik – marka stworzona od nowa

2007-12-05 00:00

Przed koncernem Kofola stanęło zadanie skonstruowania nowego Jupika, marki napojów owocowych dla dzieci. Było to prawdziwe wyzwanie marketingowe, bowiem wymagało działania na marce międzynarodowej, funkcjonującej z różnym powodzeniem na wielu rynkach.

Marka Jupik jest znana najlepiej na rynku czeskim i słowackim, gdzie należy do najważniejszych w kategorii napojów dla dzieci. Funkcjonuje również w Polsce i na Węgrzech, tu jednak ze stosunkowo mniejszym udziałem w rynku. Jupik przez kilka ostatnich lat związał się licencyjnie z wizerunkiem Spidermana, jednak na dłuższą metę zaburzało to indywidualny charakter marki, pozbawiając ją indywidualnych, oryginalnych, własnych atrybutów.

Po szczegółowej analizie danych sprzedażowych, jak również po serii badań na grupach docelowych (matki i ich dzieci w wieku 6-12 lat) podjęto strategiczną decyzję o rezygnacji z licencji i zbudowaniu własnego, konkurencyjnego wizerunku marki.

Zadanie zbudowania nowego Jupika zostało powierzone specjalizującej się w pracy nad marką agencji PND Futura, która ma na swoim koncie między innymi stworzenie od zera brandu Zozole. Zarówno nowy Jupik jak i jego przyjaciele zostali bohaterami nowych opakowań. Ich wizerunki oraz krótkie opisy charakteru stanowią kluczowe elementy opakowania. Wykorzystano też reklamę telewizyjną. Spoty autorstwa PND Futura wykorzystują konwencję filmu rysunkowego w konwencji teledysku i specjalnie skomponowaną piosenkę rockową. Kampanię telewizyjną uzupełniały plakaty do szkół oraz promocja konsumencka.

Film został zrealizowany w czterech wersjach językowych i w dwóch opcjach graficznych. Zarówno na Węgrzech, jak i w Czechach i na Słowacji, emitowany był zarówno w telewizyjnych programach podstawowych , jak i w tematycznych kanałach dziecięcych. Centrum komunikacji dzieci z marką została strona internetowa, na którą przygotowano animowany serial o przygodach Drużyny Jupika oraz zestaw atrakcji w formule Web 2.0, dających szansę na budowanie bezpośredniej relacji z konsumentem.

Źródło: fresh-market.pl na podstawie artykułu Marcina Hamkało, dyrektora kreatywnego, PND Futura. Artykuł ukazał się w październikowym wydaniu miesięcznika Marketing w Praktyce.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem