Wciąż za mało owoców i warzyw w naszej diecie
Statystyczny Polak zjada mniej owoców i warzyw świeżych oraz przetworzonych niż mieszkaniec Europy Zachodniej. Z problemem tym mierzy się od zeszłego roku dwuletnia kampania "5 porcji warzyw, owoców lub soku". Firmy i Bruksela zapłacą za nią w sumie niemal 2 mln euro - informuje Rzeczpospolita.
Autorem akcji promującej spożywanie warzyw i owoców jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Jej członkowie — wśród nich głównie spółki należące do grupy Maspex, lidera polskiego rynku soków, nektarów i napojów — wydadzą na nią w sumie ok. 400 tys. euro. 600 tys. euro pochodzi z budżetu
Badania przeprowadzone wiosną 2009 r. przez instytut badawczy IQS & QUANT Group (na ogólnopolskiej próbie 300 kobiet w wieku 25–49 lat, posiadających dzieci w wieku 3–13 lat) dowodzą, że kampanię promującą spożywanie owoców, warzyw lub soków zna 41 proc. badanych. W grudniu 2008 r. (dwa miesiące po jej rozpoczęciu) było to 27 proc. Z 19 do 30 proc. zwiększyła się natomiast liczba kobiet deklarujących, że ich dzieci piją soki - przytacza dane Rzeczpospolita.
Więcej na ten temat przczytasz w informacjach ekonomicznych Rzeczpospolitej
Źródlo: www.rp.pl
Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl