Ziemniaki z nowym charakterem
Wspólne działania dwóch niemieckich firm – hodowcy ziemniaków SaKa oraz firmy eksportowej Solana, doprowadziły do wykreowania gamy 5 odmian o atrakcyjnych, różnorodnych cechach.
Kampania promująca ziemniaki: Granola, Miranda, Princess, Arcona i Natascha, wyraźnie widoczna była na targach Fruit Logistica 2009 w Berlinie. Ma ona na celu m.in. zmianę wizerunku ziemniaków, które postrzegane są jako anonimowe, jednakowe w wyglądzie i smaku bulwy. W rzeczywistości mają rożnorodne smaki, właściwości oraz zastosowania kulinarne.
Granola – dobrze rośnie na obszarach z różnym klimatem i długo przechowuje się; Princess – sałatkowy ziemniak o niskiej zawartości skrobii, odpowiedni do urpaw organicznych; Arcona – bardzo wczesna odmiana nadaje się do upraw pod folią; Miranda – bardzo smaczna, odpowiednia do przygotowywania frytek i pure; Natascha – charekteryzuje się ciemnożółtym miąższem.
SaKa jest przodującą niemiecką firmą hodowlaną założoną w 1905 roku. Zajmuje się badaniami nad nowymi odmianami ziemniaka, oferuje sadzeniaki ponad 40 odmian ziemniaków.
Solana to firma eksportowa założona w 1987 roku, posiada placówki w 24 krajach; odpowiada za marketing i sprzedaż sadzeniaków z hodowli firmy SaKa.
Źródło: fresh-market.pl (rs) na podstawie materiałów SaKa/Solana
Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl