Z naszych danych korzystają instytuty, ministerstwa, sieci handlowe dołacz i Ty!

Kup teraz abonament!

Europejskie jabłka z Polski oraz kiwi z Grecji w Indonezji

2024-06-19 12:47

„Garden of Europe” to dynamiczna kampania trwająca trzy lata, której celem jest promowanie europejskich jabłek z Polski oraz kiwi z Grecji na rynkach Indonezji, Izraela i Indii. Kampania obejmuje różnorodne działania edukacyjne i marketingowe, które mają na celu pokazanie charakterystyki europejskich owoców, wyróżniających się najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa produkcji, co czyni je najlepszym wyborem dla konsumentów na całym świecie.

Beneficjentami kampanii są Neapoli Agrinio "AS Neapolis" oraz Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”.

Pierwszym wydarzeniem inaugurującym kampanię w Indonezji były Targi Agrofood Expo, które odbyły się w dniach 13-15 czerwca 2024 r. w JCC Senayan w Dżakarcie. Podczas targów przedstawiciele stowarzyszeń i firm z Polski oraz Grecji spotykali się z kontrahentami, poznawali wymagania rynku i promowali europejskie owoce.

Popyt na importowane świeże owoce w Indonezji stale rośnie. W 2020 roku Indonezja zaimportowała owoce o wartości 12 miliardów dolarów, a w 2021 roku wartość ta wzrosła do 14 miliardów dolarów. Główne kategorie importu to gruszki, jabłka, winogrona oraz pomarańcze/mandarynki, które stanowią około 87% całkowitego importu świeżych

owoców.Indonezja jabłka

Rynek jabłek i kiwi w Indonezji jest w dużej mierze zdominowany przez import, ze względu na specyficzne warunki klimatyczne niezbędne do uprawy tych owoców. Komercyjna produkcja jabłek rozpoczęła się w Indonezji około 1970 roku, jednak z czasem została porzucona z powodu spadku wydajności i jakości. Problemy związane z utrzymaniem sadów, nieodpowiednią żyznością gleby, brakiem edukacji rolników oraz skutkami globalnego ocieplenia, przyczyniły się do tego spadku. W przypadku kiwi nie ma dowodów na produkcję w Indonezji.

Indonezyjski rynek oferuje więc ogromne możliwości dla międzynarodowych dostawców owoców, ze względu na rosnący popyt konsumentów. Główne kraje konkurujące w eksporcie jabłek do Indonezji to Chiny, USA, Nowa Zelandia oraz Republika Południowej Afryki. Natomiast w przypadku kiwi, konkurentami są Nowa Zelandia, Chiny i Chile.

Kampania „Garden of Europe” jest niezwykle ważna dla europejskich owoców, zwłaszcza z uwagi na różnice kulturowe w otwieraniu rynków azjatyckich oraz długi proces nawiązywania relacji i prowadzenia rozmów handlowych przed rozpoczęciem współpracy.

Podziękowania za wsparcie oraz współpracę kierujemy do Pani Beaty Stoczyńskiej, Ambasadora Nadzwyczajnego i Pełnomocnego RP w Indonezji oraz Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dżakarcie.

Więcej informacji:
Facebook PL w Indonezji
Strona kampanii Garden of Europe​​.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem