Hiszpania – kończy się kampania owoców miękkich w Huelvie
Sektor owoców miękkich w hiszpańskiej prowincji Huelva, zdecydowanie najpotężniejszy w Europie, doczekał się końca kampanii, która zaowocowała wzrostem produkcji (wzrost o prawie 8 procent) i przyniosła większe dochody niż w burzliwym poprzednim roku.
Ponadto w tym roku nie doszło do nadzwyczajnej sytuacji, jaka miała miejsce w 2020 roku z marokańską siłą roboczą, kiedy to z powodu zamknięcia granic spowodowanego kryzysem sanitarnym, tysiące pracowników tymczasowych z Afryki Północnej zostało "uwięzionych" w prowincji.
Sektor zakończył kampanię 2020-2021 z całkowitą produkcją truskawek na poziomie 349 232 ton, co stanowi wzrost o 33,7 procent w porównaniu z poprzednią kampanią. Obrót, ze swojej strony, również doświadczył podobnego wzrostu w porównaniu do tego zafakturowanego w poprzednim sezonie, zgodnie z danymi statystycznymi dostarczonymi przez firmy stowarzyszone, z cenami też na wyższym poziomie w tym rok podatkowym.