Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – mniej sałaty

W zeszłym tygodniu deszcze, niskie temperatury i mrozy na Murcji ograniczyły podaż i podniosły ceny sałaty i warzyw liściastych.

„Rozpoczęliśmy rok od temperatur niższych niż w Finlandii”, powiedział Gines Navarro z działu sprzedaży firmy Agridemur z Murcji, która specjalizuje się w świeżo krojonej sałacie. Temperatury w nocy są tak niskie, że ziemia zamarza, przez co nie można z nią pracować, więc czasu na zebranie mamy bardzo mało. W zeszłym tygodniu padało przez prawie pięć dni z rzędu, uniemożliwiając prace na polu i opóźniając zamówienia o kilka dni. Ponadto wystąpiły problemy z transportem w Katalonii i środkowej Hiszpanii z powodu opadów śniegu. Niektóre przesyłki trwały dwa razy dłużej niż zwykle, ponieważ nasze ciężarówki zostały zatrzymane.”

3 tygodnie temu wystąpiła ogólna nadwyżka w produkcji warzyw liściastych. Teraz brakuje podaży. „W najbliższych dniach będą nocne przymrozki, a temperatury w ciągu dnia nie będą zbyt łagodne. Dlatego prognozuję, że w styczniu będzie ograniczona podaż sałaty i innych warzyw liściastych” - stwierdził Gines Navarro.

Sprzedaż świeżo krojonej sałaty spadła o 40 procent w kanale Horeca. Agridemur produkuje głównie torebki ze świeżo krojoną sałatą, mieszanki warzyw liściastych i inne produkty świeżo cięte, które są przeznaczone głównie dla kanału Horeca. „Mamy poważne trudności od początku pandemii. Zamknięcie branży hotelarskiej i terenów usługowych, a także innych przestrzeni publicznych udostępnianych przez kanał gastronomiczny, bardzo nam zaszkodziło.”

„Kanały gastronomii zamkniętej i otwartej funkcjonowały w dużej części Europy podczas pierwszej fali pandemii, wiosną i latem ubiegłego roku. Sytuacja zmieniła się całkowicie w listopadzie, ponieważ druga fala była znacznie gorsza niż pierwsza. Od tego czasu restauracje i hotele tutaj, a także we Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Skandynawii i innych miejscach są zamknięte. Nasza sprzedaż w tym najważniejszym dla nas kanale spadła o około 40 procent. W tym roku byliśmy konserwatywni, jeśli chodzi o inwestycje w nowe produkty. Dostarczyliśmy naszym klientom tylko to, czego potrzebują”- stwierdził Gines Navarro.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE