Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

RPA: Szybki wzrost eksportu jabłek do Wietnamu

W tym roku eksport jabłek z RPA do Wietnamu wzrósł o 380 000 kartonów (po 12,5 kg) do 24 tygodnia od początku roku, co stanowi wzrost o 263 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym (po kilku początkowych problemach z przejściem na elektroniczne świadectwa fitosanitarne).

Dyrektor zarządzający głównego producenta i eksportera jabłek w RPA: Tru-Cape, Roelf Pienaar, potwierdza, że ​​w ciągu ostatnich pięciu lat Tru-Cape znacznie zwiększył swój eksport do Wietnamu.

„Jesteśmy podekscytowani tym rynkiem i nie możemy się doczekać dalszego rozwoju”, mówi.

Bardzo duże zbiory jabłek w tym sezonie odpowiadają za wzrost eksportu do Afryki (+40 procent), Europy (+43 procent), Wielkiej Brytanii (+36 procent) i wysp Oceanu Indyjskiego (+27 procent) do 24 tygodnia, ale, ostrzega Jacques du Preez, kierownik ds. handlu i rynków w Hortgro, tygodniowe dane o dostawach mogą być mylące z powodu opóźnień w dostawach.

„Ogólnie perspektywy sezonu eksportowego jabłek wyglądają pozytywnie”, zauważa. „Branża spodziewa się wzrostu całkowitego wolumenu o 9 procent – rekordowych zbiorów 39,9 miliona kartonów 12,5 kg. Przypisuje się to sprzyjającym warunkom pogodowym w 2020 roku, a także wielu nowym nasadzeniom w ciągu ostatnich kilku lat, które teraz wchodzą w wiek owocowania.”

Dodaje, że chłodniejsze lato pomogło w rozwoju kolorów, co z kolei zwiększa procenty pakowania.

Problemy z transportem zakłócają handel z Bangladeszem
Handel z Bangladeszem, trzecim co do wielkości importerem jabłek na świecie i ważnym rynkiem, zwłaszcza dla zielonych jabłek, był frustrujący: plantator jabłek z Villiersdorp mówi, że jego jabłka, które zostały zapakowane do Bangladeszu w 9 tygodniu i wysłane w 11 tygodniu, dopiero tam dotarły , po prawie piętnastu tygodniach na wodzie.

Handel z Bangladeszem został zaburzony przez niektóre linie żeglugowe unikające portu Chittagong w wyniku zatłoczenia portu i długich terminów realizacji.

„Niedawno zaobserwowaliśmy znaczny wzrost kosztów frachtu i problemów z portami, które są niepokojące, ponieważ Bangladesz jest jednym z największych importerów Tru-Cape na Wschodzie. Mówimy o prawie 500 000 kartonów równoważnych i w normalnym sezonie może to wzrosnąć do około 800 000 kartonów rocznie”, mówi Pienaar.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE