Logowanie / Rejestracja Koszyk: 0 szt. 0
Dzisiaj jest Sroda 20 listopada 2019. Od wczoraj dodano 3382 ceny w 22 kategoriach. Życzymy miłego dnia.
Tu jesteś:  »   »   »  Konferencja Fresh Market 2011 – rozmowy w kuluarach

Konferencja Fresh Market 2011 – rozmowy w kuluarach

Konferencja Fresh Market 2011 – rozmowy w kuluarach
  |   Źródło:
Na konferencji Fresh Market 2011, która odbyła się 30 września słychać było często powtarzane słowo jakość.

Przedstawiciele sieci handlowych kładli nacisk na dostępność i jakość świeżych owoców i warzyw zamawianych najlepiej bezpośrednio u producenta. Rozmawiali z potencjalnymi nowymi dostawcami, ale i spotkali się z dotychczasowymi.

Realizacja zamówień do sieci jest ciężkim kawałkiem chleba, ale daje pewny zbyt. Dostawcy muszą pokonać problem cen, dostępności towaru, logistyki, oraz odpowiedniej jakości towaru.

Często padało pytanie, czy lepiej nie wysyłać towaru, bo mogą zwrócić, czy ryzykować i mimo braku pewności spełnienia wymagań jakościowych wysłać zamówioną partię. Aby zmniejszyć ryzyko, wielu dostawców zatrudnia osoby specjalnie zajmujące się nadzorowaniem przygotowywania wysyłki do sieci handlowych. Są to doświadczeni kontrolerzy jakości, najczęściej rzeczoznawcy z doświadczeniem. Duże koszty zwrotu towaru (transport, koszty przygotowania towaru, konieczność powtórnej inspekcji, kary) powodują, że kontrola jakości przed wysyłką jest bardzo ważna. Dlatego dostawcy powinni znać aktualne wymagania sieci, przekazać je swoim poddostawcom i egzekwować przy dostawie. Nie wystarczy mieć zaplecze magazynowe, maszyny sortujące i pakujące, trzeba zatrudniać wykwalifikowanych handlowców, pracowników produkcyjnych, kontrolujących jakość. Wszyscy powinni  znać specyfikę handlu produktami świeżymi.

Analizując ostatnie lata, można stwierdzić, że wcześniej najważniejsza była cena. Dzisiaj cena gra dużą rolę, ale jakość towaru zgodna z oczekiwaniem jest równie istotna.

Innym ważnym elementem jest dostępność produktów przez cały rok. Dzisiaj sałaty, pomidory czy ogórki są w ofercie sieci handlowych non stop, zmienia się tylko kraj pochodzenia. Tego oczekują klienci, więc handlowcy z sieci handlowych też. Warto zapewnić ciągłość dostaw, ich terminowość, oraz jakość.

Krystyna Szymańska
freshquality.pl

 

Dodaj komentarz
Dodając komentarz jako niezalogowany użytkownik, obok komentarza zostanie umieszczony Twój adres IP
Redakcja nie odpowiada za treści umieszczane w serwisie przez użytkowników. W przypadku pojawienia się treści uznawanych powszechnie za obraźliwe Redakcja podejmie starania mające na celu niezwłoczne usunięcie takich materiałów. W przypadku umieszczenia przez użytkownika treści uznawanych za obraźliwe lub innych treści niezgodnych z prawem, portal zastrzega sobie prawo do natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników.