Chcą jednolitego znakowania eko-produktów
Komisja Europejska powołuje się na badania Eurobarometru, z których wynika, że 48 proc. europejskich konsumentów jest zdezorientowanych docierającymi do nich informacjami dotyczącymi produktów ekologicznych - mają oni wątpliwości, czy dany produkt jest ekologiczny czy też nie. Dlatego chce wprowadzić jednolity system ich znakowania.
- Musimy zadbać o to, by obecne na rynku produkty, które (...) są najbardziej przyjazne dla środowiska, były znane i rozpoznawalne. Udostępniając konsumentom wiarygodne i możliwe do porównania informacje o wpływie produktów na środowisko oraz uzyskanych przez nie rekomendacjach, dajemy im możliwość wyboru. Pomagając natomiast przedsiębiorstwom w ujednoliceniu stosowanych przez nie metod, przyczyniamy się do zmniejszenia ponoszonych przez nie kosztów i obciążeń administracyjnych - powiedział, cytowany w komunikacie, Potocznik.
To będzie rekordowy eksport jabłek do Rosji?
Więcej euro dla ekologiczne rolnictwa
Rosja – rekordowy import jabłek
czytaj dalej