Fałszywa ekożywność w koncernach?
Rynek artykułów ekologicznych powiększył się niemal o jedną trzecią - do 375 mln zł, w związku z tym perspektywy rozwoju tego rynku są bardzo dobre. W tym roku wydatki Polaków na żywność naturalną mają wzrosnąć o 20 proc., by za trzy lata osiągnąć wartość 1 mld zł.
Dlatego coraz więcej firm stara się wejść w szybko rosnącą niszę. Produkcja tego typu artykułów jest jednak bardzo droga - nie można używać środków spulchniających, trzeba wykorzystywać w produkcji od 30 do nawet 50 proc. więcej surowca. W dodatku pozbawione konserwantów i utrwalaczy produkty szybko się psują. Zdaniem ekspertów, dużym koncernom rzadko opłaca się produkcja ekożywności. Zamiast niej, bardzo często wytwarzają coś, co ma jedynie pewne jej cechy. Granica między taką żywnością a przemysłową jest płynna.