Produkty convenience i eko mało popularne
Ten podział występuje także w przetwórstwie owoców i warzyw. Klasyfikację omówiła Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry, która prowadzi badania konsumenckie na rynku polskim oraz Europy Środkowej i Wschodniej. Pierwszy z trendów, czyli tradycja, nawiązuje do kulinarnych wspomnień z dzieciństwa i kojarzy się z produktami zdrowymi i naturalnymi. Moda ta jest rozpowszechniana poprzez sprzedaż produktów na jarmarkach i kiermaszach tradycyjnej żywności.
Natomiast produkty convenience (wygoda) i ekologiczne to już trendy ogólnoświatowe, aczkolwiek u nas jeszcze mało popularne. Zdaniem prezesa agencji Inquiry, w Polsce jest za wcześnie na wprowadzanie na szeroka skalę owoców i warzyw w wersji convenience i eko. Wyroby typu convenience są z reguły dedykowane specyficznym odbiorcom - ludziom zamożnym i zapracowanym. Dystrybucja takich wyrobów nie powinna opierać o duże sieci handlowe, ale raczej o wyselekcjonowane sklepy w centrach miast i w pobliżach biurowców.