Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania zaczyna kampanię handlu cytrynami

Hiszpańska kampania cytrynowa zbliża się wielkimi krokami i oczekuje się, że od przyszłego tygodnia duże sieci dystrybucji ograniczą programy dostaw na półkuli południowej i zaczną całkowicie koncentrować się na produkcji z półkuli północnej.

„W zeszłym tygodniu zaczęliśmy wprowadzać do obrotu małe ilości cytryn, ale w poniedziałek zaczniemy wysyłać stałe ilości” - mówi Enrique Fuentes, dyrektor handlowy firmy Murcian Hijos de Alberto del Cerro.

Argentyna zakończyła się wcześniej w wyniku wstrzymania eksportu ze względu na wzrost liczby wykryć chorób, dlatego zdaniem producenta i eksportera przejście między półkulą południową i północną przebiegało płynnie. „Pośpieszny koniec kampanii argentyńskiej był zauważalny na rynku, chociaż Republika Południowej Afryki znacznie zwiększyła swoje dostawy i prawie była w stanie wypełnić tę lukę. Ze swojej strony Turcja wydaje się mieć mniejszą podaż cytryny w tym roku, więc sprzedaż jest bardziej ożywiona w krajach Europy Wschodniej, gdzie turecka konkurencja jest zwykle większa”- mówi eksporter.

Chociaż początkowo oczekiwano, że rozmiary cytryny będą w tym roku nieco mniejsze, Enrique Fuentes twierdzi, że jakość owoców była dobra. „Uzyskujemy dobre wolumeny i większe rozmiary komercyjne, niż oczekiwaliśmy, ale bez nadpodaży. W tym czasie temperatury są niższe niż zwykle, co pozwala cytrynom na szybsze nabranie dobrego koloru, zmniejszając potrzebę dojrzewania.”

Choć w pierwszych dwóch miesiącach po wybuchu pandemii koronawirusa występowało nadmierne zapotrzebowanie na cytryny i pomarańcze, latem ponownie się ustabilizowało. „W tej chwili nie zauważamy wyższego popytu ze względu na COVID-19. Prawda jest taka, że ​​nie ma wzorców określających wyraźną zmianę trendów konsumpcyjnych. To wszystko jest dość nieprzewidywalne i podlega wahaniom, dlatego zachowujemy ostrożność przy naszych programach sprzedaży, ponieważ wiemy, że wszystko może się zmienić w dowolnym momencie”- mówi Enrique Fuentes.

„Mimo to uważam, że wszystko jest gotowe na dobry sezon, z rozsądnymi cenami zarówno dla producentów, jak i handlowców, na poziomach, które powinny stymulować zakup cytryn. Na razie ceny są podobne do tych z zeszłego sezonu”- mówi.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE