Czy zostaniemy marmoladowym imperium?
- Nowe unijne przepisy umożliwią wprowadzenie na rynek nowych grup produktów: marmolad i powideł o obniżonej zawartości cukru, a także stosowanie aromatów i surowców liofilizowanych, co powinno wpłynąć korzystnie na stabilizację produkcji - uważa Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). Wedle nowych przepisów zawartość cukru w dżemie będzie musiała być niższa o co najmniej 30 proc. od produktu standardowego.
W 2012 r. wartość polskiego eksportu dżemów, marmolad, galaretek i przecierów przekroczyła 208 mln zł, z czego na rynki unijne przypadło 138 mln zł. Krajowy rynek wart był ponad 430 mln zł.
Zobacz więcej: Ceny owoców
Marmolada eksportowa coraz taniej
Niskie ceny Marmolady na eksport
Pierwsza Marmolada trafiła na rynek
czytaj dalej