Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Import polskich jabłek w oczach chińskiego dystrybutora

W czerwcu 2016 r. Polska uzyskała dopuszczenie na import jabłek do Chin. Zgodnie z danymi GUS od pierwszej dostawy polskich jabłek w listopadzie 2016 do maja 2017 do Chin trafiło łącznie 1057 ton o łącznej wartości 798 tys. EUR. Jak polskie jabłka zostały odebrane przez chiński rynek?

Firma Jinguoyuan z siedzibą w Chongqingu - importer i dystrybutor owoców w Chinach - w listopadzie 2016 podpisała kontrakt z polską firmą Appolonia na import jabłek z Polski.

Zgodnie ze słowami pana Rong Nie, firma Jinguoyuan dokonała wstępnego rozeznania rynku i popytu na jabłka z Polski. Przytaczając słowa pana Rong: „osiągamy pozytywne rezultaty, ale nie możemy jeszcze mówić o sukcesie”. Przed polskimi jabłkami stoją wyzwania wynikające ze specyfiki chińskiego rynku, odmiennego od rynku europejskiego także pod względem upodobań względem smaku i wyglądu jabłek. Pan Rong wytłumaczył, że jabłka z Polski mają zazwyczaj kwaśny smak, podczas gdy chińscy konsumenci preferują jabłka, które są słodsze. Ponadto, nasze jabłka mają ładny, naturalny kolor i połysk, lecz w trakcie długiego transportu, trwającego od 30 do 40 dni, tracą one swój atrakcyjny wygląd. Chińczycy przywiązują dużą wagę do wyglądu produktu, więc jabłka, które są obite lub mają mniejsze lub większe skazy, rzadko lądują w sklepowych koszykach.

Dostarczenie importowanych jabłek w ręce chińskich klientów to długi i skomplikowany proces, co wpływa na ich świeżość. Po długim transporcie z Europy jabłka są sprzedawane hurtowo dystrybutorom na poziomie prowincjonalnym, następnie dystrybutorzy dostarczają owoce do hurtowni lokalnych. Ostatecznie, owoc trafia do sklepów i supermarketów.

 

 

Zobacz więcej: Jabłka

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem