Lidl eksporterem owoców i warzyw?
Za pośrednictwem europejskiej sieci sprzedaży Lidl, polskie jabłka są eksportowane m.in. do Czech i na Słowację. „Lidl Węgry” natomiast upodobał sobie polskie warzywa okopowe oraz trzy rodzajach sałat. „Lidl Słowacja” z kolei regularnie zaopatruje się w nasze pieczarki.
„Lidl Polska” wspiera również zagraniczną ekspansję lokalnych producentów - za pośrednictwem firmy znana w świecie borówka amerykańska, w której produkcji przodują polscy producenci, zyskała spore uznanie u naszych zachodnich sąsiadów.
Z danych Lidla wynika, że eksport produktów marek własnych sieci, od polskich dostawców systematycznie rośnie i tylko w 2014 roku wzrósł o ponad 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 2.300 mln złotych.
W 2015 roku w skali miesiąca sieć Lidl sprzedała po za naszymi granicami, średnio 1,3 mln kg jabłek, 1,7 mln kg ziemniaków, ponad 500 tys. kg gruszek, jak również 300 tys. kg pieczarek.
Współpraca z sieciami jak widać daje sporo możliwości, a popyt na owoce i warzywa z ich strony stale rośnie. Konferencja Fresh Market pozwala nawiązać wiele kontaktów z potencjalnymi odbiorcami świeżych produktów, zwłaszcza w dobie kryzysu eksportowego na rynku.
Zobacz więcej: Jabłka