Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Fresh-market.pl to najbardziej aktualne na rynku ceny owoców i warzyw

Wykup abonament

Promocja produktów rolnych – programy wybrane

Ich łączny budżet to 11,2 mln EUR, współfinansowanie unijne wynosi łącznie ponad 8,5 mln EUR, co stanowi 8,8  proc. całkowitej kwoty przeznaczonej na wsparcie programów prostych.

24 września 2018 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych – promocja, w związku z przedłożonym przez Komisję Europejską projektem decyzji wykonawczej w sprawie wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych.

Tą decyzją KE zaakceptowała 58 programów prostych o łącznym budżecie ponad 125 mln EUR, w tym 4 polskie programy dotyczące:

  1. koszyka produktów obejmującego: mięso wołowe, wieprzowe, drobiowe (świeże, schłodzone i mrożone), owoce, warzywa oraz przetwory tych produktów – złożony przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, o łącznym budżecie 4,92 mln EUR, skierowany na rynek Chin, Hongkongu, Japonii, Korei Płd., Wietnamu;
  2. jabłek z chronionym oznaczeniem geograficznym – złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie, o łącznym budżecie 2,94 mln EUR, skierowany na rynek niemiecki, szwedzki i duński;
  3. mięsa drobiowego – złożony przez Krajowa Radę Drobiarstwa IG, o łącznym budżecie 1,5 mln EUR, skierowany na rynek czeski, niemiecki i polski;
  4. owoców – złożony przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa o łącznym budżecie 1,84 mln EUR, skierowany na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Podstawa prawna: Decyzja wykonawcza Komisji Europejskiej w sprawie wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych na mocy rozporządzenia (EU) Nr 1144/2014 Parlamentu Europejskiego i Rady.

 

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem