Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Tyrolska kampania w Polsce

2012-04-18 09:00
Źródło: fresh-market.pl za sadownictwo.com.pl (ik)

Najbliższa kampania unijna na temat bezpieczeństwa żywności dla produktów polskich planowana jest na jesień. Wiele państw Unii prowadzi już tego typu działania. Południowy Tyrol zdecydował się poprowadzić taką kampanię w Polsce. Odbywa się ona na przykładzie flagowych produktów Południowego Tyrolu -winie, Specku i jabłkach. Od 2007 do 2010 r. Jabłka z Południowego Tyrolu ChOG, Speck z Południowego Tyrolu ChOG i Wina z Południowego Tyrolu DOC były ambasadorami polityki jakościowej Unii Europejskiej. Zostały także flagowymi produktami w kampanii „Nowe europejskie bezpieczeństwo żywności”.

Ten obejmujący 7,4 tys.km kwadratowych rejon alpejski produkuje rocznie 950 tys. ton jabłek, co stanowi 10 proc. europejskich i 50 proc. włoskich zbiorów tych owoców. Prawie 2/3 eksportowanych owoców jest wysyłane do Niemiec, gdzie jabłko to zajmuje jedno z pierwszych miejsc na liście zakupów. Od 1989 r. sadownicy zobowiązali się do zintegrowanej uprawy. Oznacza to, że o ziemię, drzewa i owoce dba się z uwzględnieniem ochrony środowiska, a szkodniki zwalczane są w sposób naturalny. W listopadzie 2005 r. jedenaście gatunków jabłek oznaczonych zostało znakiem jakości „Chronione Oznaczenie Geograficzne ChOG“ z biedronką w logo.
 

Słowa kluczowe: jabłka, Włochy
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE