Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Niemcy: sieci przed świętami promowały cytrusy

W 52. tygodniu 2013 roku – tydzień przed świętami Bożego Narodzenia w niemieckich sieciach handlowych odnotowano 5 proc. wzrost specjalnych ofert na owoce w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W sumie Agrarmarkt Informations – Gesellschaft (AMI) naliczył dla owoców 273 oferty we wszystkich sieciach i supermarketach.
Podobnie jak w ubiegłym roku akcje promocyjne uwzględniały głównie cytrusy. Większość reklam dotyczyła pomarańczy – owoce te w 52. tygodniu 2103 roku były w nich umieszczane 34 razy (rok wcześniej, w 2012 roku pierwsze miejsce zajął ananas – 27 razy). Obok pomarańczy najczęściej reklamowane były mandarynki – 28 razy.
Ceny mandarynek były przy tym niższe jak rok temu o ok. 6 proc. na kilogramie. W przypadku pomarańczy ceny były jednak wyższe o 4 proc. względem okresu przedświątecznego 2012.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE