Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania: jaka to była kampania kaki?

Według danych dostarczonych przez organ kontrolny PDO Ribera del Xúquer, niedawno zakończona kampania kaki (sezon 2013/2014) zamknęła się wielkością produkcji na poziomie 72.700 ton, co oznacza, że była o 6,5 proc. niższa od ubiegłorocznej. Wstępnie zakładano, że zbiory powinny dojść do 90.000 ton, jednak sucha, upalna pogoda panująca jesienią, spowodowały spore straty w wielkości produkcji (dużo drobnych owoców, słaba jakość).

Pomimo tego spadku, wielkość eksportu owoców kaki w zakończonym już sezonie była wyższa od poprzedniorocznej (2012/2013) o 25 proc. – wówczas sprzedano 24.871 ton, a w bieżącym sezonie 30.939 ton. Wzrost popytu na kaki notuje się zwłaszcza na rynkach – brytyjskim oraz rosyjskim.

Ogólnie owoce kaki stają się coraz popularniejsze, nie tylko w Hiszpanii, ale i w całej Europie. Wielu producentów przestawia się z uprawy coraz mniej rentownych cytrusów właśnie na uprawę kaki, szczególnie w regionie Walencji.
 

 

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE