Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania: fatalna kampania truskawkowa

Tegoroczna kampania truskawkowa w Hiszpanii jak do tej pory była bardzo trudna. Niesprzyjające warunki pogodowe, a przy tym kryzys finansowy to główne przyczyny tej sytuacji.

Wielkość produkcji jest w tej chwili o około 50 proc. mniejsza w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, a łącznie może być mniejsza o około 30 proc. w porównaniu do zeszłego sezonu. Według hiszpańskich producentów kampania truskawkowa zakończy się o około 20 dni szybciej jak w zeszłym roku.

Producenci truskawek borykają się z fatalną pogodą, jednak to nie jedyny ich problem. Duży problem stanowią bowiem ceny jakie otrzymują za owoce. Obecnie ceny truskawek dla producentów oscylują w granicach 50 – 60 eurocentów/kg, podczas gdy koszty produkcji wynoszą około 1 euro/kg. Tylko same koszty zbioru i przetworzenia owoców to już koszt w granicach 60 eurocentów/kg, co stanowi 60 proc. całkowitych kosztów wyprodukowania 1 kg truskawek deserowych.

Niskie ceny owoców i problemy pogodowe nie pozostawiają złudzeń – tegoroczny sezon przynosi większe straty niż zyski. Konsumenci w Hiszpanii jednak, pomimo niskich cen zakupu towaru od producenta, finalnie płacą bardzo drogo za truskawki – nawet ponad 6 euro/kg, co przekłada się na bardzo słaby popyt i konsumpcję tych owoców.

Jedyną rzeczą, która może pomóc w obecnej sytuacji hiszpańskim producentom truskawek to przedłużające się chłody w Holandii, Belgii i Niemczech, a tym samym znaczne opóźnienie (nawet o około miesiąc) sezonu w tych krajach.

Zobacz więcej: Truskawki

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE