Promują żywność ekologiczną
Liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce zwiększyła się przez ostatnie 8 lat o 90 proc. W roku 2003 było ich 2.286, a w 2011 liczba wzrosła do 23.449. Zwiększył się również areał przeznaczony pod uprawy ekologiczne, z 61.236 h do 605.520 h. Resort ocenia, że to bardzo szybki wzrost, ale nadal tylko 4 proc. ze wszystkich gospodarstw w naszym kraju produkuje żywność, którą można nazwać ekologiczną.
Według najnowszych badań TNS OBOP z września tego roku tylko 5 proc. Polaków kupuje produkty ekologiczne, zaś samo logo rolnictwa ekologicznego jest znane jedynie 11 proc. społeczeństwa.
W związku z szybkim rozwojem rolnictwa ekologicznego, przy równocześnie jeszcze niewielkim popycie polskiego społeczeństwa na tego typu produkty, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zdecydowało o realizacji kampanii informacyjnej. Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” zachęca odbiorców do wybierania certyfikowanej żywności ekologicznej, oznaczonej zielonym znaczkiem „Euro-liścia”. To logo umieszczone na opakowaniu gwarantuje, że produkt jest najwyższej jakości i został wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami rolnictwa ekologicznego.
Przygotowano kilkanaście krótkich filmów, nagrywanych w ekologicznych gospodarstwach. Twarzami są Artur Partyka (lekkoatleta) i Magdalena Kumorek (aktorka). Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku" będzie miała emisję medialną od 8 października do 15 grudnia tego roku.