Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

W poszukiwaniu fleksitarian. Gdzie szukać kluczowych odbiorców produktów roślinnych?

2023-05-05 18:43

To oficjalne: fleksitarianizm wszedł do mainstreamu. Z uwagi na fakt, że ten styl żywienia jest mniej restrykcyjny niż weganizm i wegetarianizm, bariera wejścia jest znacznie niższa. To przekłada się na wielkość grupy, która stała się kluczowym obiektem zainteresowania spożywczych marek roślinnych. Jak znaleźć fleksitarian i jak sprawić, aby pokochali Twoją markę? Odpowiedzi na to pytanie będą szukać przedstawicielki roślinnych love-brands oraz ekspertki od komunikacji podczas zbliżającej się konferencji New Food Forum, poświęconej roślinnej branży spożywczej.

Dane organizacji ProVeg wskazują, że już 40% Europejczyków określa siebie mianem fleksitarianina, wegetarianina, weganina lub pescatarianina. Fleksitarianie reprezentują najszybciej rosnącą grupę, z którą utożsamia się aż 30% Europejczyków, którzy świadomie redukują konsumpcję mięsa. 57% z nich chciałoby z czasem całkowicie wyeliminować mięso ze swojej diety. To właśnie oni stanowią kluczową grupę, do której próbują dotrzeć marketingowcy roślinnych marek spożywczych. 

Mimo, że grupa fleksitarian w Polsce, wciąż dynamicznie rośnie, skuteczne dotarcie do nich z odpowiednim produktem i przekazem marketingowym wcale nie musi być proste. Z myślą o tym wyzwaniu, zaprosiliśmy ekspertów z branży, którzy potrafią robić to naprawdę dobrze, aby podzielili się swoimi learningami i insightami podczas zbliżającej się konferencji New Food Forum. Podczas panelu poświęconemu komunikacji spotkają się na scenie przedstawicielki marek Oatly i Garden Gourmet, a także kreatorki rozwiązań komunikacyjnych z agencji AdValue Engaged oraz QL Hunters. Szykuje się niezwykle ciekawa dyskusja! - zapowiada Marlena Kozłowska, Communications Manager w Fundacji ProVeg, organizacji non-profit tworzącej wydarzenie New Food Forum.

Kolejną porcją wiedzy dla osób, odpowiedzialnych za wprowadzanie i promowanie roślinnych marek będzie spotkanie z Grzegorzem Mechem z GfK Polonia, który poprzez analizę aktualnego kształtu rynku FMCG oraz zwyczajów zakupowych Polaków, spróbuje odpowiedzieć na pytanie, czy nadchodzi zmierzch mięsożerców. Przyjrzy się również średnim cenom produktów z wybranych kategorii i omówi je w kontekście aktualnej sytuacji makroekonomicznej.

Eksperci z Beneo opowiedzą między innymi o ciekawym trendzie tworzenia produktów łączących białko roślinne ze zwierzęcym, które jest jednym z rozwiązań dla rosnącej grupy fleksitarian. Na bazie najnowszych danych, przedstawią również realne narzędzia dotarcia do tej interesującej grupy odbiorców oraz pomogą zrozumieć rosnący rynek roślinnych alternatyw mięsa, nabiału, jaj, ryb i owoców morza.

New Food Forum to wydarzenie biznesowe, omawiające roślinne rozwiązania i trendy na rynku żywności. W roli prelegentów wystąpią eksperci i marki, które odniosły sukces, aby podzieliły się swoją wiedzą i inspirowały dalszy rozwój segmentu roślinnych alternatyw w Polsce. Najbliższa, czwarta edycja odbędzie się już 11 maja 2023 w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Podczas gdy pierwsza fala produktów opartych na roślinach z dużym powodzeniem trafiła na rynki europejskie, widzimy aktualnie wyraźny trend w kierunku produktów zoptymalizowanych pod względem odżywczym, z naturalnymi składnikami zapewniającymi korzyści zdrowotne. Konferencja New Food Forum jest świetną platformą do omówienia dogłębnych zmian zachodzących na rynku i dostarcza cennych informacji z całej branży. - zapowiada Patrycja Homa, Prezeska Fundacji ProVeg.

Szczegółowa agenda oraz bilety dostępne są online: www.newfoodforum.pl 

 

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem