Hiszpania: Ostry spadek wywozu O+G przy rosnącym przywozie
W okresie od stycznia do listopada 2022 roku Hiszpania wyeksportowała wolumen 10,7 mln ton świeżych owoców i warzyw. Jest to spadek o 10,5 % w stosunku do roku poprzedniego. Natomiast import wzrósł o 7% do 3,4 mln ton. Wartość eksportu wzrosła zaledwie o 1 proc. podczas gdy import wzrósł o 15 proc. wynika z najnowszych danych opublikowanych przez hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu.
Silny spadek wolumenu wynika z faktu, że rząd hiszpański nie opublikował jeszcze nowego raportu dotyczącego wielkości sprzedaży świeżych owoców i warzyw.
Gwałtowny spadek wielkości hiszpańskiego eksportu O+G do listopada odnotowano zarówno w przypadku warzyw - 4,7 mln ton (-7 proc.), jak i owoców - 6 mln ton (-13 proc.). Wartość warzyw wzrosła o 8% do 6,209 mld euro, natomiast owoców spadła o 3,5% do 8,007 mld euro.
.
Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".