Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania – nadchodzi szczyt kampanii truskawek

Kampania truskawkowa w Huelva stopniowo wkracza w szczytową fazę produkcji, a jak dotąd sezon charakteryzował się niższymi zbiorami i pewnymi wzrostami i spadkami cen.

"W styczniu i lutym produkcja truskawek była niższa niż zwykle, ponieważ pogoda była chłodniejsza i bardziej deszczowa, co opóźniło formowanie się owoców" - mówi Jerónimo González, kierownik Fresumbria, firmy z Huelvy, która niedawno zmieniła nazwę, przestając być Onubafruit Export i przyjmując nazwę swojej marki.

"Ceny są akceptowalne, ale bardzo zmienne, ponieważ są ściśle związane z dostępną podażą. Jest to trudna kampania pod każdym względem, ponieważ koszty produkcji wzrosły, a rynki próbowały obniżyć ceny. Wzrost kosztów przejmują na siebie głównie producenci i sprzedawcy. Ogólnie rzecz biorąc, powiedziałbym, że średnia cena truskawek w lutym tego roku jest nieco niższa niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku, mimo że koszty produkcji są wyższe" - mówi Jerónimo González.

W tym czasie ilość truskawek zaczyna rosnąć. Jak mówi eksporter, "teraz naprawdę zaczyna się kampania truskawkowa. Czekamy na wpływ, jaki wojna na Ukrainie będzie miała na ceny energii, paliw i surowców" - mówi.

Fresumbria, z biurami w Punta Umbria i chłodnią w Cartaya, specjalizuje się w eksporcie owoców jagodowych, głównie truskawek, które stanowią 97 procent całości. Chociaż niewielka część jest przeznaczona na rynek krajowy, prawie cała produkcja trafia do supermarketów i na rynki hurtowe we Francji i w Niemczech.

"Dopiero cztery lata temu wszedłem do branży i założyłem tę firmę, choć mam już wieloletnie doświadczenie handlowe. Nasz model biznesowy opiera się na ułatwianiu zarządzania produkcją i marketingiem drobnym producentom, z którymi mamy podpisane umowy na dzierżawę działek, finansowanie ich upraw i określanie roślin, które chcemy dostarczać, aby uzyskać owoce o określonych parametrach wymaganych przez naszych klientów."

"Pracujemy z niektórymi odmianami objętymi opłatami licencyjnymi, a także z innymi odmianami wolnymi, takimi jak Fortuna, Leticia, Rociera czy Palmerita. Współpracujemy również ze szkółką, aby testować nowe odmiany. Od zeszłego roku odnotowaliśmy wzrost o 400 procent, a w 2022 roku spodziewamy się sprzedać łącznie 700 000 kilogramów jagód" - mówi Jerónimo González.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE