Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Hiszpania – stabilny popyt na melony i arbuzy

Pomimo ograniczeń kanału Horeca z powodu środków związanych z pandemią, sprzedaż melonów i arbuzów w Hiszpanii rozwija się dobrze dzięki dobrej równowadze między podażą a popytem. Hiszpanie spożywają coraz więcej melonów i arbuzów przez cały rok, kiedy tylko są te owoce dostępne. Chociaż są dobre perspektywy na nadchodzące tygodnie, nie wiadomo jeszcze, jak kampania senegalska połączy się z początkiem hiszpańskich zbiorów, które mają rozpocząć się w tym roku z większymi ilościami.

„Prawda jest taka, że ​​sprzedaż melonów i arbuzów przebiega stosunkowo dobrze. Pomimo tego, że działalność w kanale Horeca, który pochłaniał ogromne ilości przez cały rok, dość mocno została ograniczona, widzimy, że popyt na te produkty wśród konsumentów pozostał bez zmian”- mówi Vicent Mingarro z działu sprzedaży i marketingu Frutinter.

„Oferując produkty o dobrej jakości i smaku, są dla konsumentów nadal atrakcyjne. Ludzie coraz częściej konsumują je przez dłuższy okres w roku, ponieważ stanowią ważny element diety śródziemnomorskiej. Jeśli są dostępne, zostaną skonsumowane. Ponadto uważa się, że to bardzo zdrowe produkty”- mówi.

Według Vicenta Mingarro prognozy na pozostałą część sezonu importowego melonów są „normalne”, ponieważ nie sądzi on, aby podaż przekroczyła popyt. „Jeśli chodzi o krajową kampanię, która rozpocznie się w Almerii, okaże się, jak się potoczy, ponieważ wydaje się, że po zwiększeniu areału nastąpi wzrost krajowej produkcji, ale te owoce nie wejdą na rynek wcześnie.”

Pod względem ilości, te letnie owoce są drugim najważniejszym produktem firmy z Castellon (po cytrusach). Oczekuje się, że w ramach tej kampanii na rynek trafi około 16 000 ton melonów, w tym Piel de Sapo, żółtych i Galia oraz około 9 000 ton czarnych, paskowanych beznasiennych czarnych i innych odmian arbuzów.

W okresie letnim Frutinter sprzedaje hiszpańskie melony i arbuzy, a poza sezonem współpracuje z dostawcami brazylijskimi i senegalskimi, aby zapewnić nieprzerwane dostawy przez cały rok.

„W Brazylii mamy własne farmy, które mogą rozpocząć dostawy pod koniec hiszpańskiego sezonu. Pod koniec brazylijskiej kampanii Senegal zazwyczaj przejmuje władzę. Koniec sezonu brazylijskiego zależy w dużej mierze od warunków pogodowych. Jeśli pada zbyt dużo deszczu pod koniec okresu zbiorów to sezon brazylijski kończy się gwałtownie, co może prowadzić do niewielkich niedoborów. Dlatego też planowane są nasadzenia również w krajach Ameryki Środkowej, a pierwsze przyjazdy z Senegalu mają się pokrywać z dostawami południowoamerykańskimi. W tym roku w rzeczywistości owoce z różnych źródeł współistnieją pomyślnie”- mówi Vicent Mingarro.

Głównym rynkiem zbytu dla melonów i arbuzów poza sezonem jest rynek krajowy. „W połowie sezonu krajowego wysyłamy część produktów za granicę, głównie do Europy. Jednak ograniczenie turystyki latem odbija się negatywnie na popycie z kanału Horeca, powodując spadek sprzedaży, a wzrost innych kanały nie nadrabiają tego”- mówi.

Słowa kluczowe: arbuzy, melony, owoce, Hiszpania
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE