Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania – startuje sezon kaki

W tym tygodniu na rynki europejskie trafiły pierwsze hiszpańskie kaki w tym sezonie. Ogólnie oczekuje się, że ilości w tym sezonie będą niższe niż potencjał produkcyjny ze względu na wpływ szkodników.

„W tym tygodniu rozpoczynamy kampanię kaki z odmianami Tone Wase i Maxim, które pozwalają nam wcześniej trafić na półki sklepowe z produktem premium. Te odmiany, które poprzedzają dominującą odmianę Rojo Brillante, są mniejsze, płaskie, smaczne i bardzo łatwe do spożycia, dzięki czemu są idealną zdrową przekąską” – mówi Manuel Baides, dyrektor handlowy grupy Fruta de Autor.

Zainteresowanie pierwszymi kaki jest duże. „Ludzie są zmęczeni letnimi owocami i potrzebują zmiany. Poza tym był to sezon, o którym należy zapomnieć, zwłaszcza w przypadku arbuzów, których spożycie było raczej niskie ze względu na chłodne lato w Europie Północnej. Wejście na rynek z różnymi i smacznymi owocami będzie zawsze mile widziane wśród konsumentów. Ceny pierwszych kaki w sezonie mogą być wysokie, ale ich koszty są również wysokie, ze względu na wysoki procent odrzutów. Najważniejsze dla nas jest to, aby móc przedłużyć sezon marketingowy o produkt premium – mówi przedstawiciel handlowy tego konsorcjum.

„Widzimy już, że trudno będzie uzyskać wysokiej jakości klementynki w połowie sezonu”. Owoce cytrusowe są obok kaki najważniejszymi produktami Fruta de Autor jesienią i zimą. Firma sprzedaje wszystkie gatunki i dostarcza grejpfruty przez cały rok dzięki importowi z półkuli południowej. Pod koniec września pod marką „Fruta de Autor” pojawią się pierwsze klementynki premium z liśćmi.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy w zeszłym roku z naszymi owocami cytrusowymi z liśćmi. Czekamy, aż odmiana Orogros osiągnie pożądane rozmiary, kolor i smak, aby zacząć od linii premium z liśćmi. Na początku wydawało się, że sezon cytrusowy zacząłby się wcześniej, ponieważ lato nie było gorące, ale fale upałów na początku sierpnia wpłynęły na koloryt skóry” – mówi Manuel Baides. W tym roku podaż klementynek będzie bardziej ograniczona. „Widzimy już, że trudno będzie uzyskać wysokiej jakości klementynki w połowie sezonu, zarówno ze względu na wpływ szkodników, jak i problemy w okresie zawiązywania owoców.

W ubiegłym roku w sektorze marketingu cytrusów wystąpiły problemy z rentownością, spowodowane wysokimi cenami, za które owoce były sprzedawane w miejscu pochodzenia – co było motywowane efektem Covid z poprzedniego roku – oraz presją na ceny zakupu na rynkach.

„Prawda jest taka, że ​​ta sytuacja nas nie dotknęła, biorąc pod uwagę, że pracujemy w niszy rynkowej premium, z owocami, które idealnie spełniły oczekiwania pod względem popytu. W ciągu zaledwie jednego sezonu marketingu Fruta de Autor postawiliśmy na poziom dużych marek w branży pod względem jakości, ale w nieco bardziej konkurencyjnej cenie, szczerze mówiąc, nie mieliśmy wystarczająco wysoko wyselekcjonowanych owoców wysokiej jakości na nasze zapotrzebowanie, mimo że zaoferowano nam wysoką cenę. Nasza marka wymaga wyczerpującego procesu selekcji i zawsze będziemy się trzymać tej zasady. W tym roku będzie podobnie. Trudno będzie dostarczać owoce na poziomie jakościowym, na którym pracujemy z naszą marką."

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE