Holandia – dobra sprzedaż papryki
Jak radziła sobie holenderska papryka w 2020 roku? Sprzedaż zagraniczna wzrosła o pięć procent w porównaniu do 2019 roku. W szczególności sąsiednie kraje, Niemcy (+ 12 procent) i Wielka Brytania (+10 procent), kupiły więcej holenderskiej papryki. Ale sprzedaż do krajów takich jak Polska i Irlandia również wypadła dobrze. Tak twierdzi Wilco van den Berg z GroentenFruit Huis na LinkedIn.
Krajowa sprzedaż holenderskiej papryki również wzrosła w ubiegłym roku. Supermarkety w Holandii sprzedały o 18 procent więcej niż w roku poprzednim. Jednak ze względu na blokadę mniejszą liczbę wykorzystały restauracje i firmy cateringowe.
Ale ceny transportu były wysokie, a lotów było mniej. W związku z tym eksport do odległych miejsc docelowych gwałtownie spadł. Na przykład w 2020 roku.do Stanów Zjednoczonych wyeksportowano o 50 procent mniej papryki. W rezultacie kraj ten spadł na liście odbiorców tego warzywa z czwartego miejsca w 2019 roku na dziewiąte w zeszłym roku. Sprzedaż holenderskiej papryki do Japonii spadła o jedną trzecią.
Źródło: GroentenFruit Huis, na podstawie danych Biura Kontroli Jakości (KCB) i IRI.