Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Holandia – wystartował sezon handlu papryką

Sezon na holenderską paprykę rozpoczął się w Harvest House w ubiegłą środę. "Po kilku miesiącach oferowania jedynie papryki tunezyjskiej, teraz możemy zacząć od nowa z papryką holenderską" - mówi przedstawiciel handlowy, Marco Bergman.

Uprawa papryki bez światła
"Tegoroczny sezon na paprykę rozpoczął się później niż poprzednie. A to dlatego, że nie mamy uprawy papryki podświetlanej. Ze względu na obecne ceny energii nie jest to rozwiązanie dla papryki i wielu innych upraw w tym sezonie. Ponadto niektórzy nasi plantatorzy zasadzili rośliny później niż zwykle, więc produkcja również uległa opóźnieniu. Z tego powodu paprykę wprowadzamy do obrotu później. Zaczynamy również z ogólnie nieco mniejszym wolumenem niż w poprzednim sezonie."

"Całkowita powierzchnia upraw papryki Harvest House pozostała mniej więcej taka sama. Jednak nastąpiła zmiana w dystrybucji kolorów. W tym roku nasi plantatorzy uprawiają więcej papryki czerwonej, a mniej żółtej i pomarańczowej. Z naszych danych wynika, że łączny areał w Holandii i Belgii zmniejszył się o około 30 ha", kontynuuje Marco.

"Pod względem handlowym stoimy w obliczu wielu wyzwań. Głównymi czynnikami są oczywiście ceny energii i wojna na Ukrainie. Kiedy rozmawiamy z naszymi hodowcami, cena gazu jest tematem rozmów od miesięcy. Wysokie ceny paliwa mocno uderzą w sektor transportowy, wywierając presję na logistykę papryki i innych produktów owocowo-warzywnych."

Sprzedaż do odległych krajów
Takie kwestie jak lokalne przepisy COVID-19 ograniczają swobodę podróżowania po świecie. To utrudnia handel. Na przykład, pojawiają się pytania dotyczące sprzedaży papryki do Stanów Zjednoczonych oraz krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu. "Bardzo brakowało nam handlu papryką z USA, zwłaszcza w ostatnich dwóch latach" - wyjaśnia Marco. "Mieliśmy nadzieję, że przed kryzysem ukraińskim popyt nieco się zwiększy. Teraz sytuacja jest niejasna".

"Ogólna siła nabywcza konsumentów oczywiście również znacząco wpływa na sprzedaż papryki. Jeśli ludzie zdecydują się nadal wydawać pieniądze na zdrową, świeżą żywność, na ich talerzach zawsze znajdzie się miejsce dla holenderskiej papryki". Plantacje papryki Harvest House są na to przygotowane. Nasi plantatorzy i pracownicy są gotowi zrobić wszystko, aby sezon 2022 był udany", podsumowuje Marco.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE