Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Kostaryka – niższa podaż ananasów

Nowy rok rozpoczął się ograniczonymi dostawami, dużym popytem i wysokimi cenami na rynku ananasów. W Święta nastąpił duży wzrost wysyłanych ilości, a teraz, gdy Święta minęły, obecne wolumeny nieco się zmniejszyły. Adriana Garcia z Chestnut Hill Farms, która uprawia ananasy w Kostaryce i wysyła je do Stanów Zjednoczonych i Europy, mówi: „Detaliści w Europie zwiększają swoje zamówienia o 300  procent w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Nasze wysyłki były kierowane do różnych miejsc docelowych w bardzo zorganizowany sposób, dlatego rozpoczynamy rok z ograniczoną podażą i wysokimi cenami rynkowymi.”

Deszcz w Kostaryce nieznacznie wpływa na zapasy
Oprócz wpływu sezonu świątecznego na bieżące dostawy wpływ miała również pogoda w Kostaryce. Garcia wyjaśnia: „Podczas gdy suma opadów pozostaje stabilna, deszcz spowalnia proces dojrzewania i dlatego ilości są nieco niższe niż oczekiwano w ostatnich tygodniach. Mamy też zimne noce i zachmurzone niebo, co jest typowe dla tej pory roku.”

Prognoza przewiduje kolejny zimny front, a Chestnut Hill Farms planuje przeprowadzić intensywne pobieranie próbek terenowych w celu określenia wpływu tych warunków klimatycznych na naturalne kwitnienie. „Pomimo pogody jakość owoców jest nadal bardzo dobra, a średni stopień Brixa na naszych farmach wynosi ponad 14 procent” - mówi Garcia.

Refleksja nad rokiem 2020 i oczekiwaniami na rok 2021
Wraz z nadchodzącym nowym rokiem Chestnut Hill Farms zastanawia się, jaki był dla nich rynek w 2020 roku. Garcia mówi: „Rok 2020 był bardzo dobry, a podaż i popyt były w większości zrównoważone. Chociaż w związku z pandemią stawiliśmy czoła pewnym ważnym wyzwaniom logistycznym, ogólny popyt pozostał stały. Popyt ze strony gastronomii zmniejszył się, ale popyt detaliczny rośnie.”

Całkowity wolumen eksportu Kostaryki w 2020 roku spadł o 7 procent w porównaniu z 2019 roku i o 14 procent w porównaniu z 2018 roku. „Tendencja ta utrzyma się w 2021 roku, dlatego spodziewamy się bardzo stabilnego rynku” - mówi Garcia, dodając: „Kilku detalistów, zarówno w Europie, jak iw USA planują wdrożenie strategii marketingowych, aby kontynuować sprzedaż ilości uzyskiwanych w czasie pandemii, kiedy konsumenci wydawali więcej na artykuły spożywcze i zdrową żywność.”

Garcia spodziewa się, że popyt i ceny będą się utrzymywać, przynajmniej do sezonu letniego. „Brakuje ciężarówek, szczególnie w USA i Wielkiej Brytanii, co powoduje presję w łańcuchu dostaw. Było to głównie spowodowane zarówno popytem świątecznym, jak i ograniczeniami Covid. Obecna zmniejszona podaż w połączeniu z wieloma świętami zbliżającymi się w nadchodzących miesiącach, takimi jak Walentynki, Dzień Matki i Wielkanoc, powinny utrzymać popyt i ceny do miesięcy letnich”- podsumowuje.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE