Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Sieci handlowe podnoszą swoje kwalifikacje w handlu kwiatami ciętymi

2024-02-21 14:35

W dniu 9 stycznia 2024 roku odbyło się niezwykłe wydarzenie dla branży kwiatowej w Polsce – jednodniowe szkolenie z zakresu handlu, asortymentu i jakości kwiatów ciętych. Miejscem tych inspirujących zajęć było prestiżowe centrum konferencyjne MCC Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim.

W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele renomowanych sieci handlowych takich jak Netto, Auchan, Carrefour, Dino oraz Arhelan, którzy otrzymali certyfikat uznawany przez VGB (holenderskie stowarzyszenie handlu hurtowego kwiatami i roślinami).

Od prawie 20 lat rynek kwiatów i roślin w Polsce stale rośnie. Jednak jego dynamiczny rozwój nastąpił kilka lat temu - w momencie, gdy polskie sieci handlowe zdecydowały się poszerzyć swój asortyment o kwiaty. Od tego czasu kategoria ta nieustannie się powiększa i wymaga ciągłego poszerzania specjalistycznej wiedzy.

Celem szkolenia było właśnie umożliwienie kupcom zdobycia takiej wiedzy na temat asortymentu kwiatów ciętych, pomoc w skutecznej sprzedaży, efektywnej komunikacji z dostawcami oraz poznaniu problemów związanych z jakością kwiatów. Szkolenie poprowadził Lucas Jansen z Floweracademy – renomowany i niezależny szkoleniowiec z prawie 40-letnim doświadczeniem w dziedzinie asortymentu i jakości kwiatów ciętych i roślin doniczkowych oraz zarządzania kategoriami i klientami. Ma on doświadczenie w prowadzeniu warsztatów na całym świecie dla zarówno nowoczesnych jak i tradycyjnych sieci supermarketów, centrów ogrodniczych czy marketów budowlanych.

 

szkolenie

 

Dzień szkoleniowy dla uczestników rozpoczął się od oficjalnego przywitania przez organizatorów oraz prezentacji na temat rynku kwiatów poprowadzonej przez Panią Roksanę Gruner z holenderskiej firmy Zyon. Następnie, prowadzący Lucas Jansen przeprowadził kupców kolejno przez poszczególne segmenty szkolenia takie jak: nomenklatura, asortyment, charakterystyka i specyfikacja kwiatów ciętych, czynniki wpływające na jakość na wszystkich etapach łańcucha, obróbka wstępna czy zmniejszanie strat.

Szkolenie zostało zorganizowane przez zespół Fresh Market przy wsparciu Ambasady Królestwa Niderlandów, a partnerem wydarzenia została holenderska fundacja Just Chrys, od lat zajmująca się promocją chryzantem na polskim rynku.

Co dalej? Czas na rośliny doniczkowe!

Na 16 kwietnia 2024 roku zaplanowane zostało szkolenie z zakresu handlu, jakości i asortymentu roślin doniczkowych. Ponownie jak w przypadku opisywanego powyżej wydarzenia, szkolenie zostanie przeprowadzone pod okiem Lucasa Jansena w Warszawie. Wszystkie firmy zainteresowane współpracą lub udziałem prosimy o kontakt pod adresem jakub.goldy|freshmarket.eu| |jakub.goldy|freshmarket.eu +48 603 811 818.

 

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem