Sieci handlowe podnoszą swoje kwalifikacje w handlu kwiatami ciętymi
W dniu 9 stycznia 2024 roku odbyło się niezwykłe wydarzenie dla branży kwiatowej w Polsce – jednodniowe szkolenie z zakresu handlu, asortymentu i jakości kwiatów ciętych. Miejscem tych inspirujących zajęć było prestiżowe centrum konferencyjne MCC Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim.
W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele renomowanych sieci handlowych takich jak Netto, Auchan, Carrefour, Dino oraz Arhelan, którzy otrzymali certyfikat uznawany przez VGB (holenderskie stowarzyszenie handlu hurtowego kwiatami i roślinami).
Od prawie 20 lat rynek kwiatów i roślin w Polsce stale rośnie. Jednak jego dynamiczny rozwój nastąpił kilka lat temu - w momencie, gdy polskie sieci handlowe zdecydowały się poszerzyć swój asortyment o kwiaty. Od tego czasu kategoria ta nieustannie się powiększa i wymaga ciągłego poszerzania specjalistycznej wiedzy.
Celem szkolenia było właśnie umożliwienie kupcom zdobycia takiej wiedzy na temat asortymentu kwiatów ciętych, pomoc w skutecznej sprzedaży, efektywnej komunikacji z dostawcami oraz poznaniu problemów związanych z jakością kwiatów. Szkolenie poprowadził Lucas Jansen z Floweracademy – renomowany i niezależny szkoleniowiec z prawie 40-letnim doświadczeniem w dziedzinie asortymentu i jakości kwiatów ciętych i roślin doniczkowych oraz zarządzania kategoriami i klientami. Ma on doświadczenie w prowadzeniu warsztatów na całym świecie dla zarówno nowoczesnych jak i tradycyjnych sieci supermarketów, centrów ogrodniczych czy marketów budowlanych.
Dzień szkoleniowy dla uczestników rozpoczął się od oficjalnego przywitania przez organizatorów oraz prezentacji na temat rynku kwiatów poprowadzonej przez Panią Roksanę Gruner z holenderskiej firmy Zyon. Następnie, prowadzący Lucas Jansen przeprowadził kupców kolejno przez poszczególne segmenty szkolenia takie jak: nomenklatura, asortyment, charakterystyka i specyfikacja kwiatów ciętych, czynniki wpływające na jakość na wszystkich etapach łańcucha, obróbka wstępna czy zmniejszanie strat.
Szkolenie zostało zorganizowane przez zespół Fresh Market przy wsparciu Ambasady Królestwa Niderlandów, a partnerem wydarzenia została holenderska fundacja Just Chrys, od lat zajmująca się promocją chryzantem na polskim rynku.
Co dalej? Czas na rośliny doniczkowe!
Na 16 kwietnia 2024 roku zaplanowane zostało szkolenie z zakresu handlu, jakości i asortymentu roślin doniczkowych. Ponownie jak w przypadku opisywanego powyżej wydarzenia, szkolenie zostanie przeprowadzone pod okiem Lucasa Jansena w Warszawie. Wszystkie firmy zainteresowane współpracą lub udziałem prosimy o kontakt pod adresem jakub.goldy|freshmarket.eu| |jakub.goldy|freshmarket.eu +48 603 811 818.