Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Konsument w hipermarkecie – badanie ARC

2013-07-05 16:07

Klienci odrzucają sieci, w których niskie ceny wiążą się z niską jakością produktów oraz takie, w których ceny nie są transparentne – wynika z polskiej części badania „Syndicated Price Image Study 2013” firm ARC Rynek i Opinia oraz Vocatus.

Dany hipermarket może stać się dla klienta sklepem pierwszego wyboru ze względu na następujące czynniki:

  •     ceny (wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ceny produktów marki własnej, atrakcyjne promocje, ceny zgodne z oczekiwaniami klienta)
  •     transparentność (dobrze wyeksponowane ceny, dostępność produktów oferowanych w promocji)
  •     produkty (duży wybór produktów w różnych grupach)
  •     reklama (bardzo dobra oferta w gazetkach promocyjnych)
  •     serwis (łatwość robienia zakupów dzięki odpowiedniemu zorganizowaniu alejek i ruchu w nich)

Jednocześnie klienci hipermarketów w ramach badania wskazali czynniki, które mogłyby spowodować, że daną sieć odrzucą jako sieć pierwszego wyboru.

Są to m.in.: niska jakość tanich produktów, brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania, organizacja półek sklepowych uniemożliwiająca szybkie zrobienie zakupów.

W jakim stopniu następujące kryteria są dla Ciebie istotne przy wyborze hipermarketu?

Źródło: Syndicated Price Image Study 2013, ARC Rynek i Opinia oraz Vocatus, marzec–kwiecień 2013

W ramach badania respondenci oceniali pięć sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco.

Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów. Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny.

Najwyżej oceniane sieci supermarketów w poszczególnych kategoriach:

Źródło: Syndicated Price Image Study 2013,  ARC Rynek i Opinia oraz Vocatus, marzec–kwiecień 2013

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z niemiecką firmą badawczą Vocatus techniką CAWI między 4 marca a 15 kwietnia, na próbie n = 1047 osób.

Słowa kluczowe: sklepy, hipermakety, l, ienci
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE