Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Jabłka dla sieci handlowych, czyli…

2013-02-22 14:58

Średnie spożycie jabłek na jednego Polaka to około 14 kg rocznie. Wynika z tego, że przeciętny Kowalski zjada codziennie około 40 gram jabłka. To naprawdę bardzo mało.

Czemu tak się dzieje?
Oprócz zwykłych, prozaicznych powodów jak nie lubienie tych owoców, duża zasługa dla tego stanu rzeczy leży po stronie sprzedających. Jabłka docierające do klienta, i w dużych sklepach i na bazarkach, są bowiem często „zmęczone już życiem” i zjedzenie ich nie stanowi żadnej przyjemności. Konsumenci mając do wyboru poobijane, przejrzałe jabłka i kolorowe owoce z importu, często zamiast jabłek wybierają te drugie.

Jak jest na giełdach każdy wie. Jabłka nie zawsze są „pierwszej” świeżości, co przy kolejnych dniach docelowego obrotu handlowego w warzywniakach czy na bazarkach bardzo pogarsza ich kondycję. W sieciach handlowych jest nie lepiej. Jak się okazuje kupują one „wszystko” niezależnie od odmiany i jakości.

Robimy obecnie jabłka pod sieci handlowe. Nie mają one praktycznie żadnych wymagań. Jabłka mogą być z przechowalni czy z chłodni zwykłej, odmiana też nie gra roli – mówi przedstawiciel grupy producenckiej z Mazowsza. Na eksport owoce w takim stanie nigdy w życiu trafić by nie mogły, sieci biorą wszystko jak leci – dodaje handlowiec.

Wynika z tego, że Rosjanie jedzą lepsze jabłka od Polaków robiących zakupy w sieciach handlowych. I cóż się dziwić, że spożycie naszych, rodzimych jabłek jest tak niskie, skoro sprzedający – i na bazarach i w sieciach traktują kupujących jak żywieniowych oportunistów, którzy kupią co im się zaoferuje.

Zobacz więcej: Jabłka

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE