Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Jabłka – wciąż wiele do zrobienia

2020-03-03 13:00

Jakość i wygląd polskich jabłek oferowanych w sklepach w naszym kraju wciąż pozostawia nie mało do życzenia. O tym problemie pisaliśmy na łamach portalu fresh-market.pl przez niemal równo rokiem (tutaj). Ale dwanaście miesięcy minęło, a problemy pozostały.

Znów wypada podnieść te same kwestie co wówczas. Po pierwsze jakość i wygląd jabłek na półkach sklepów, zwłaszcza tych dużych, sieciowych. Również dyskontów. Pod tym względem wciąż jest ogrom pracy do zrobienia. Cały czas zdarza się, że na półkach są owoce uszkodzone i psujące się. O poobijanych szkoda mówić. W dużej części to ostatnie zjawisko wynika z nonszalancji pracowników przerzucających owoce z kartonu do kartonu, jakby to był żwir. Co jest sprawą kuriozalną w zestawieniu z wymaganiami, jakie zaopatrzeniowcy stawiają producentom.

z

Na zdjęciu widzimy jeszcze jedno zjawisko. Jabłka Red Chief oferowane w kalibrze 70+75 mm (było to wypisane na tabliczce i tylko przy tej jednej odmianie). A co mamy w katonie? Na oko widać, że część jabłek ma kaliber nie większy niż 35 mm. Coś takiego może wzbudzić niesmak w sezonach, gdy jabłko w sklepie kosztuje 1,50 zł/kg. Ale towar ze zdjęcia był oferowany po niemal 4 zł/kg! I jak się dziwić, że konsumenci odwracają się od jabłek sięgając w zimie po mandarynki i banany?

Druga sprawa to promocja i marketing. Tu też wciąż jest wiele do zrobienia. Zwłaszcza, że dostawcy (przynajmniej niektórzy) starają się nadążać za trendami, choćby oferując jabłka koncesjonowane, pakowane w „ekologoczne” szare opakowania kartonowe. Przydałoby się takie rozwiązania lepiej eksponować i dostarczyć klientom sklepu jakąś informację o nich.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE