Chile: kampania kiwi zamyka się dobrymi wynikami
Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez Stowarzyszenie Producentów Kiwi, pod względem komercyjnym ostatnia kampania była lepsza niż poprzednie. Niewielka podaż owoców z półkuli północnej na początku sezonu i niższe ilości kiwi z Nowej Zelandii pozwoliły na wysoki popyt i opłacalne ceny chilijskich owoców.
Wielkość eksportu chilijskich kiwi jest bliski osiągnięcia wstępnej prognozy. Do 39 tygodnia Chile wyeksportowało łącznie 170.214 ton, czyli praktycznie tyle co szacowana na ten rok wielkość - 175.000 ton, a 98 proc. całkowitego wywozu stanowiła odmiana Hayward.
W 2017 roku głównym odbiorcą chilijskich kiwi były kraje europejskie gdzie trafiło 55.644 ton, tj. 33 proc., a następnie Daleki Wschód, gdzie Chile wyeksportowało około 20 proc. całości eksportu. Przesyłki do Europy, z wyłączeniem Rosji, wzrosły o 9 proc., a do samej Rosji o 10 proc. Największe spadki eksportu miały natomiast miejsce na Dalekim Wschodzie (o 14 proc.) i w Ameryce Łacińskiej (o 11 proc.).
Zobacz więcej: Kiwi