Z naszych danych korzystają instytuty, ministerstwa, sieci handlowe dołacz i Ty!

Kup teraz abonament!

2024-12-30 11:47
PROEXPORT nawołuje do podjęcia w 2025 roku wyzwań związanych z wodą do nawadniania i eliminacją środków ochrony roślin w UE
  • Artykuł dotyczy rynku owoców i warzyw w Hiszpanii, a konkretnie w regionie Murcji, w kampanii 2023-2024. Wzrost eksportu z tego regionu osiągnął 10% w porównaniu do poprzedniego roku, co oznacza 2.366 tys. ton, stanowiących 19,5% całości hiszpańskich eksportów. Eksport generował wartość 3.174 mln euro, choć średnia cena za kilogram spadła o 5,3% do 1,34 euro.
  • Największymi odbiorcami hiszpańskich produktów były Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Wyzwania na rok 2025 obejmują zabezpieczenie zasobów wody dla nawadniania, działania przeciwko eliminacji środków ochrony roślin oraz rozwiązanie problemu braku siły roboczej.
  • W sektorze warzyw Murcja odnotowała 10% wzrost eksportu, z lepszymi wynikami sprzedaży takich produktów jak sałata, kapusty (brokuły, kalafiory) i papryka. Eksport pomidorów natomiast spadł o 3% w ilości i 10% w wartości.
W przypadku owoców, eksport wzrósł o 11%. Choć eksport cytryn zmniejszył się pod względem wartości, melony i arbuzy odnotowały znaczne wzrosty w eksporcie, odpowiednio o 17% i 58%. Natomiast eksport winogron stołowych spadł o 20% w wartości i 25% w ilości.

Zobacz więcej: Test GPT?preview=1

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem