FRUIT LOGISTICA: Belgia eksportuje coraz więcej gruszek do Niemiec
Eksport gruszek belgijskich ma szeroką bazę sprzedaży na wielu różnych rynkach. Sprzedaż charakteryzowała się dobrymi wolumenami (358 521 t) w 2021 r., zgodnie z danymi VLAM/Eurostat, ale w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. nieznacznie spadła. Estonia stała się w ostatnich latach bardzo ważnym rynkiem dla belgijskich gruszek i jest jednym z 3 najważniejszych kierunków za Holandią i Francją. Ale również Niemcy, gdzie VLAM od lat promuje gruszki z Konferencji, a także Hiszpania, Polska i Włochy, coraz częściej kupują gruszki z Belgii. Eksport do Niemiec wzrósł w
.
Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".