Z naszych danych korzystają instytuty, ministerstwa, sieci handlowe dołacz i Ty!

Kup teraz abonament!

E.Leclerc od 30 lat w Polsce

2025-05-23 12:13

Przez ostatnie 30 lat grupa E.Leclerc zyskała stabilną pozycję na polskim rynku, którą zawdzięcza ciągłej dbałości o klienta, o jakość produktów, komfort zakupów oraz sukcesywnie wdrażanej polityce konkurencyjności cenowej, w myśl zasady: kupować taniej, by sprzedawać taniej. Ta filozofia od początku przyświecała wizjonerowi i twórcy czołowej marki francuskich supermarketów, Edouardowi Leclerc. Jego celem było przekazywanie wiedzy i doświadczenia innym, nie stawiając granic narodowościowych.

infografika1

W listopadzie 1995 roku został otwarty pierwszy hipermarket E.Leclerc na warszawskim Ursynowie. Od tego czasu marka E.Leclerc w Polsce oferuje bogaty asortyment: od tradycyjnych, świeżych i wysokogatunkowych produktów żywnościowych, przez odzież i obuwie, po ciekawe produkty do wyposażenia domu. W ofercie są także specjalnie wybrane produkty ekologiczne i bezglutenowe, dostępne w oznakowanych strefach i działach. Dostępne są również produkty wyjątkowe, importowane z Francji, dostępne wyłącznie w E.Leclerc oraz marki własne z różnych segmentów cenowych zarówno tych tańszych pod logo ECO+, czy tych porównywalnych z liderami rynku pod logo Wiodąca Marka czy marek premium jak Kwintesencja Smaku.

Ofertę sklepów E.Leclerc dopełnia 25 stacji benzynowych, oferujących paliwo wysokiej jakości, co potwierdzone jest niezbędnymi świadectwami i certyfikatami oraz 12 sklepów internetowych. W ostatnich latach marka zainwestowała w transformację cyfrową równocześnie nieustannie inwestując w narzędzia oraz technologie wspierające obsługę klienta po to, aby wizyta w sklepach E.Leclerc była dla konsumentów pozytywnym doświadczeniem i niosła satysfakcję z załatwiania codziennych spraw właśnie w sklepach E.Leclerc (kasy samoobsługowe, elektroniczne etykiety, ekrany informacyjne w sklepach).

- Nasza strategia opiera się na precyzyjnym zrozumieniu potrzeb naszych klientów, partnerów, a także naszych własnych oraz na elastycznym reagowaniu na zmiany. Kluczem jest również niezmienne stawianie na potencjał lokalnych rynków, co doskonale wpisuje się w nasz unikalny model biznesowy - mówi Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc w Polsce.

infografika2

Sklepy E.Leclerc w Polsce charakteryzują się oryginalnym sposobem zarządzania - to odrębne niezależne podmioty, często rodzinne przedsiębiorstwa, robiące wiele dla lokalnego rynku, ale także na co dzień wnoszące swój wkład we współzarządzanie całą marką i rozwój grupy, dzieląc się doświadczeniem i pomysłami.- Wszyscy wspólnie pracujemy na sukces całej organizacji. To współdzielenie wiedzy i odpowiedzialności jest tym, co nas wyróżnia na rynku. Jest to model, który pozwala na dużą elastyczność i dostosowanie się do lokalnych rynków oraz potrzeb klientów a także daje unikalną perspektywę.Sklepy inwestują i płacą podatki w Polsce. E.Leclerc Polska to organizacja, w której praca jednostek przekłada się na dobro wspólne - mówi Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc w Polsce.

Jednak siła E.Leclerc to nie tylko rozwój przedsiębiorstwa, ale również wsparcie socjalne, ochrona siły nabywczej pracowników i klientów. Filozofia funkcjonowania grupy opiera się na trzech zasadach: niezależność, solidarność i obrona interesu konsumentów. Od początku istnienia markety są blisko ludzi, ich problemów i potrzeb. E.Leclerc systematycznie angażuje się w projekty społeczne, współpracuje z ogólnopolskimi jaki i lokalnymi organizacjami mającymi na celu niesienie pomocy ludziom w różnego rodzaju kryzysach spowodowanych czy to sytuacją geopolityczną, środowiskową, czy zdrowotną. Marka włącza się w sprawdzone programy bądź podejmuje własne inicjatywy –  a ogólnopolska akcja  „Ekstra paka dla bezpańskiego zwierzaka” jest tego najlepszym dowodem.

E.Leclerc zatrudnia obecnie ok. 5000 pracowników, z którymi firma prowadzi nieustający dialog społeczny, wspiera ich karierę, dba o poczucie bezpieczeństwa oraz premiuje za rzetelną pracę. Dowodem na zaufanie, jakim obdarzają firmę E.Leclerc pracownicy jest fakt, że znaczna większość osób jest zatrudniona od wielu lat, niejednokrotnie od początku istnienia sklepów, a członkami zespołów są często nawet całe rodziny. Oprócz systematycznych szkoleń kadry pracowniczej, inwestycji w jej rozwój i nabywanie nowych umiejętności, cechą wyróżniającą E.Leclerc jest możliwość awansu od najniższego szczebla zajmowanego stanowiska po odpowiedzialną funkcję dyrektora czy prezesa.

Doceniana przez klientów, partnerów handlowych i pracowników marka E.Leclerc wkracza z optymizmem w kolejne 30-lecie realizując przedsięwzięcia na rzecz dalszego rozwoju – zarówno wewnętrznego jaki i w relacjach z partnerami – oraz mając przede wszystkim na uwadze satysfakcję  klienta.

infografika3

 

O E.Leclerc

E.Leclerc działa w Polsce od 1995. To Grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami, wspierają lokalne społeczności, dopasowując swoją ofertę do lokalnych warunków. Każdy sklep to odrębny podmiot. Kluczowym momentem dla rozwoju E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.

Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 36 sklepach znajdujących się w 32 miastach na terenie 13 województw.

Słowa kluczowe: hipermarkety, handel, leclerc
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem