Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania - kończy się kampania owoców jagodowych

Freshuelva poinformowała, że kampania 2021/2022 zakończyła się całkowitą produkcją 270 120 ton truskawek, czyli o 4 procent mniej niż w poprzedniej kampanii.

Jednocześnie, zgodnie z danymi statystycznymi dostarczonymi przez zrzeszone firmy, średnia cena sprzedaży wzrosła o 2,80 procent. Nie wystarczyło to jednak, aby zrekompensować producentom nadzwyczajny wzrost kosztów produkcji, który obniżył opłacalność ich upraw.

Niekorzystne warunki pogodowe po raz kolejny naznaczyły sezon truskawkowy, który rozpoczął się z niewielką ilością owoców z powodu zimna w grudniu i styczniu. Jakość owoców, ich smak, wybarwienie i odporność były świetne przez cały okres trwania kampanii. Ponadto znaczna część produkcji musiała zostać przeznaczona na potrzeby przemysłu ze względu na wysokie temperatury panujące w ostatnich tygodniach kampanii, co spowodowało zmniejszenie sprzedaży świeżych owoców, za to pozwoliło na dotarcie do konsumenta końcowego z bardzo akceptowalnym produktem.

Oprócz wzrostu kosztów i przeciwności klimatycznych, sektor napotkał również komplikacje w zakresie wprowadzania do obrotu wynikające ze strajku transportu krajowego, który miał miejsce w marcu, dokładnie w szczytowym momencie sezonu truskawkowego.

W tym roku sezon nie trwał długo w czerwcu, ponieważ temperatury pod koniec kwietnia i maja były wyższe niż w poprzednich latach i sprzyjały wejściu na rynek produkcji krajów europejskich, które konkurują z hiszpańską truskawką pod koniec kampanii.

Inne owoce jagodowe
Produkcja malin wyniosła 49 990 ton, tj. o 7,5 procent więcej niż w poprzednim sezonie. Podobnie jej średnia cena sprzedaży wzrosła o 1,5 procent. Popyt na maliny i ich ceny pozostawały bardzo stabilne przez cały okres kampanii. Ponadto praktycznie wszystkie odmiany charakteryzowały się wysoką jakością.

Produkcja borówki wysokiej wyniosła 59,1 tys. ton, tj. o 20,2 procent więcej niż przed rokiem i był to największy wzrost produkcji wśród owoców jagodowych. Jednak średnia cena sprzedaży spadła o 18 procent.

Wreszcie produkcja jeżyn pozostała na poziomie 2 tys. ton, czyli podobnym do osiągniętego w poprzednim sezonie. Ich średnia cena spadła jednak o 6 procent.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE