Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Fresh-market.pl to najbardziej aktualne na rynku ceny owoców i warzyw

Wykup abonament

Hiszpania – mniej truskawek w Huelvie

Kampania truskawkowa w hiszpańskiej prowincji Huelva osiąga szczyt produkcji przy niższych ilościach w porównaniu z ubiegłym rokiem.

„Nadal mamy niższy poziom produkcji niż w poprzednim sezonie, około 15-20 procent mniej, ze względu na dużą liczbę pochmurnych i deszczowych dni w tym roku. Niższa podaż częściowo powoduje również utrzymywanie się cen na stałym poziomie”, mówi Carlos Masiá, kierownik ds. marketingu Masia Ciscara. „Z wyjątkiem owoców, które musieliśmy wyrzucić w dniach po deszczach, jakość jest dobra i osiągnęliśmy dobre plony z naszymi odmianami Leire i Palmeritas.”

„Popyt nadal jest dobry i spodziewamy się, że utrzyma się przynajmniej przez następne dwa tygodnie, po których zaczną pojawiać się większe wolumeny produkcji lokalnej w krajach Europy Środkowej i Północnej”, mówi Carlos Masiá.

To pierwszy sezon, w którym firma z Huelvy wyprodukowała i wprowadziła na rynek białe truskawki, wywołując niemałą sensację w sektorze produkcyjnym i na rynku. „Nie mamy jeszcze dokładnych liczb, ale możemy powiedzieć, że było to bardzo rewolucyjne dla naszych klientów. Nie musieliśmy wysilać się, aby sprzedać ten produkt. Nie można go porównać z czerwonymi truskawkami pod względem konsumpcja, ale jest to delikatny produkt, który jest prezentowany jako alternatywa premium w asortymencie owoców jagodowych” – mówi kierownik marketingu Masiá Ciscar.

W tej chwili rusza także druga część kampanii malinowej. Powierzchnia poświęcona temu owocowi w Huelvie została zmniejszona w porównaniu z poprzednią kampanią ze względu na silną konkurencję ze strony innych krajów, takich jak Maroko czy Portugalia. „W tych krajach produkcja nadal rośnie, zwłaszcza w Maroku, które ma tę zaletę, że ma znacznie niższe koszty pracy”, mówi Carlos. „Mamy jednak nadzieję, że ceny pozostaną na dobrym poziomie w drugiej części sezonu.”

Jeśli chodzi o borówki, Carlos Masiá mówi: „To była trudna kampania, ponieważ deszczowa pogoda spowodowała nakładanie się odmian, powodując akumulację podaży i spadek cen”. Jednak donosi również, że zbiory jeżyny zaczynają się od dobrych poziomów produkcji i jakości.

Według Carlosa wzrost kosztów produkcji był bardzo zauważalny w marketingu owoców jagodowych. „Wzrost cen materiałów na opakowania nie był tak duży, jak obawa o ich dostępność. Już poprzedni rok był sezonem z mniejszą produkcją, ale jeśli nie będziemy mieli do czego pakować, będziemy mieli jeszcze mniej. Z tego powodu w tym roku dołożyliśmy wszelkich starań, aby zapewnić wystarczającą ilość materiałów opakowaniowych od początku kampanii, na wszelki wypadek i aby nie przerywać naszych dostaw.”

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE