Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – stabilny eksport cytryn

Kampania 2020/2021 rozpoczęła się we wrześniu z wolumenem prawie 1.300.000 ton, zbliżonym do wolumenów osiągniętych w kampanii 2018/2019. Zakaz importu z Argentyny w sierpniu i uporządkowane zakończenie kampanii południowoafrykańskiej (która rozpoczęła się bardzo wcześnie ze względu na zapotrzebowanie na COVID) pozwoliły na czyste przejście między półkulą południową i północną. Ponadto zmniejszenie zbiorów cytryn Interdonato w Turcji umożliwiło Hiszpanii dobry początek, mimo że owoce - ogólnie - wykazywały niewielkie opóźnienie w wielkości.

Szacuje się, że do 1 lutego zebrano 510 tys. ton, co oznacza, że ​​na podstawie wstępnej prognozy dla cytryny Fino (947 tys. ton) producenci muszą zebrać jeszcze 46 procent produkcji, czyli ok. 437 tys. ton.

Wielkość eksportu pozostaje stabilna (290 tys. ton), dzięki wzrostowi konsumpcji w supermarketach - chociaż kanał hurtowy i detaliczny znacznie ucierpiał w wyniku środków anty COVID -19, a wolumen przeznaczony dla przemysłu wzrósł (125 000 ton), faworyzowany przez lepszy popyt.

Drugie i trzecie zbiory są uwarunkowane procentem pozostałych do zebrania owoców, który w wielu przypadkach przekracza 50 procent, oraz kosztem zbioru netto po zdyskontowaniu ceny przemysłu, który od grudnia pracuje na pełnych obrotach z rekordowymi danymi przetwórczymi.

Koniec kampanii cytrynowej Fino będzie inny niż w 2020 roku, kiedy konsumpcja cytryny gwałtownie wzrosła w marcu i kwietniu z powodu COVID-19, aby zrobić miejsce dla kampanii Verny, która według prognoz będzie podobna do tej z 2020 roku.

Niepewność gospodarcza w Europie i wpływ Brexitu (który ułatwi wczesne przybycie półkuli południowej, ponieważ rynek ten nie ma kontroli fitosanitarnych) będą naznaczać rozwój kampanii.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE