Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Hiszpania – trwa kampania kaki (persymony)

W hiszpańskim regionie Andaluzji trwa kampania persymony Sharoni z bardzo dobrymi perspektywami. "Chociaż nikt nie może być wolny od szkodników i niekorzystnych zjawisk pogodowych, mamy szczęście, że możemy produkować nasze Sharoni w naszych własnych gospodarstwach w prowincji Huelva, w samym sercu Costa de la Luz. Jest to najbardziej wysunięty na południe obszar produkcyjny w Europie, co daje nam ponad 3000 godzin słońca rocznie i doskonałe temperatury, które zapewniają dobre zbiory każdego roku" - mówi Cristina Perez, z andaluzyjskiej firmy Interterra, specjalizującej się w produkcji tych owoców.

 

"Byliśmy pierwszymi i pozostajemy jedynymi specjalistami w Sharoni, nie tylko w Hiszpanii, ale w Europie i ogólnie na półkuli północnej. Obecnie jesteśmy jedynym podmiotem posiadającym certyfikat w zakresie zintegrowanej produkcji persymony" - mówi Cristina. "W naszych gospodarstwach następuje stopniowy rozwój i wprowadzanie procesów mających na celu podniesienie walorów tego bardzo wyjątkowego produktu".

 

"Rynki dobrze reagują na nasze dostawy persymony przez sześć miesięcy w roku, od września do lutego, i doceniają wyjątkowe właściwości organoleptyczne Sharoni, znacznie bardziej chrupiącej i słodszej persymony, która bardzo dobrze dostosowuje się do nowych trendów w konsumpcji świeżych owoców i na wynos".

 

"Spodziewamy się, że kampania Sharoni pozostanie intensywna w styczniu i lutym, miesiącach, w których zachęcamy naszych klientów w Europie i poza nią, aby włączyli produkt do swoich programów i umieścili go na swoich półkach, dostępnego dla klientów."

 

Jedną z zalet Sharoni jest to, że nie jest ona ograniczona pod względem logistycznym, mówi Cristina Pérez, ponieważ jest to owoc, który "dobrze znosi podróże" i dociera do odległych miejsc bez utraty jakości. "Zawsze mieliśmy silne powołanie eksportowe, a to, wraz z poprawą logistyki, pozwoliło nam dotrzeć do każdego zakątka świata. Utrzymujemy nasz udział w rynku europejskim, rozszerzamy naszą obecność na rynkach zamorskich i nadal przełamujemy bariery wejścia do nowych krajów. Ta strategia handlowa pozwala nam stawić czoła trudnościom, które co roku pojawiają się na poziomie globalnym, a my jesteśmy w stanie wybrać rynki, na które w danym momencie chcemy się skierować."

 

Pyszny, pożywny i funkcjonalny owoc

Kaki są doskonałym źródłem przeciwutleniaczy i znalazły się w centrum uwagi kilku badań, które dotyczyły właściwości funkcjonalnych i korzyści zdrowotnych tego owocu. Jedno z najnowszych zostało przeprowadzone w Japonii i wykazało, że sok z persymony, bogaty w taniny, może pomóc w walce z koronawirusem.

 

"Persymona jest starożytnym owocem, o głębokich korzeniach w kulturze azjatyckiej, i to nie bez powodu. Obecne badania potwierdziły właściwości odżywcze i zdrowotne Szaroni, a także jej właściwości jako żywności funkcjonalnej. Teraz jest zalecana ze względu na jej pozytywne działanie przeciwko COVID, ale wcześniej była zalecana jako pomoc w zapobieganiu chorobom układu krążenia lub chorobom neurologicznym, takim jak Alzheimer" - mówi Cristina. "Najlepszą promocją jest pozwolić konsumentom spróbować, bo na pewno wrócą po więcej, i na tym właśnie skupiamy nasze wysiłki, ponieważ jest to produkt, który jeszcze nie został odkryty przez wielu konsumentów".

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE