Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Włochy – dobry trend dla sałaty lodowej

"Kampania sałaty jest w pełnym rozkwicie, zwłaszcza jeśli chodzi o sałatę lodową. Obserwujemy wysoką konsumpcję i duże zapotrzebowanie (około 100 ton tygodniowo). Przyczyną może być fakt, że konsumenci coraz częściej poszukują włoskich certyfikowanych produktów wysokiej jakości, takich samych, jakich poszukuje branża świeżo ciętych warzyw. Ta kampania przebiega znacznie lepiej niż w ubiegłym roku, ponieważ popyt wzrósł, a liczba naszych klientów podwoiła się" - mówi Maria Pezone, technik z firmy Società Egiziaca.

"W ubiegłym tygodniu wzrosła także dostępność produktów, ponieważ temperatury stały się łagodniejsze i jest więcej światła dziennego. Jeśli chodzi o jakość, jest to dobra kampania, ponieważ nie ma żadnych oznak bremii, zarówno dzięki warunkom klimatycznym, jak i stosowaniu przez nas odpornych odmian."

Firma Società Egiziaca specjalizuje się w produkcji sałaty lodowej i innych produktów z rodziny astrowatych, takich jak sałata, eskariola i roszponka, przeznaczonych dla przemysłu świeżych warzyw, ale także nadających się do pakowania bez mycia.

Firma zajmuje łącznie 140 hektarów położonych w Giugliano w Kampanii (Neapol), z czego 30 to szklarnie. Produkcja trwa 9 miesięcy i składa się z włoskiej sałaty lodowej, posiadającej odpowiednie certyfikaty, uprawianej z zastosowaniem zintegrowanych technik uprawy.

W październiku 2022 roku dostępna będzie również linia o zerowej zawartości pozostałości, przeznaczona na razie na rynek włoski. "Przygotowujemy się do realizacji tego nowego projektu i pracujemy nad specyfikacją".

Nie wszystkie rodzaje sałaty są przeznaczone dla przemysłu świeżego cięcia, część sałaty lodowej jest przeznaczona dla przemysłu pakowania niemytych warzyw na wolny rynek.

"Główki tej sałaty są pakowane w flowpacki, a następnie w skrzynki (obecnie 10 główek na skrzynkę, o wadze 600/700 gramów). Dla tego typu, który będzie dostępny do maja, szukamy możliwości nawiązania nowej współpracy."

"Informacje zwrotne są obecnie dobre, chociaż ceny spadły w ciągu ostatnich kilku tygodni ze względu na obfitą ofertę. Nasza większa dostępność pod względem plonów z hektara pozwala nam mimo wszystko uzyskać dobre dochody."

Società Egiziaca jest gotowa na sezon letni i zaplanowała 20 hektarów melonów kantalupa, które zostaną zebrane między majem a lipcem. Będą one dostępne w skrzynkach i pojemnikach, a firma pragnie nawiązać nowe kontakty. Co więcej, w tym roku firma po raz pierwszy zasadzi także mini arbuzy bez pestek. Przeszczepy zostaną wykonane na 8 hektarach za około piętnaście dni. Zarówno melony kantalupy, jak i mini-arbuzy są wynikiem zastosowania zintegrowanych technik uprawy.

"Uważamy, że konieczne jest zaangażowanie konsumentów w życie firm producenckich poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych, a w szczególności Instagrama (https://www.instagram.com/societaagricolaegiziaca/). W ciągu najbliższych kilku miesięcy pojawią się nowe, interesujące projekty".

Jeśli chodzi o wzrost cen środków produkcji, Penzone komentuje, że "jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, nie będziemy w stanie pokryć kosztów produkcji, więc będziemy musieli ograniczyć obszary upraw. Sądzę, że wszystkie firmy produkują ze stratą, byle tylko być obecne na rynku w nadziei, że sytuacja poprawi się w ciągu najbliższych kilku tygodni."

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE