Włochy – kryzys w segmencie melonów
„Nadprodukcja, zła letnia pogoda na obszarach o wysokiej konsumpcji, ograniczony popyt z zagranicy i rozwój nowych konkurencyjnych areałów w Europie Wschodniej to czynniki, które spowodowały obecny kryzys arbuzowo-melonowy, który objawia się drastycznym spadkiem cen oraz powtarzające się i długotrwałe kampanie reklamowe wielu dużych sieci handlowych.
„Wszystko, co robiliśmy od maja do końca lipca, zniknęło wraz z nadejściem sierpnia, miesiąca, w którym te typowe letnie produkty powinny się wyprzedać w mgnieniu oka. Zamiast tego nic nie poszło zgodnie z planem. Spadek sprzedaży był znaczący” – powiedział Salvatore Lotta, Dyrektor Sprzedaży OP Agricola Campidanese.
„Sytuacja handlowa dla arbuzów i melonów pozostaje bez zmian, niezależnie od ich odmiany. Klienci europejscy, zwłaszcza z Holandii, Niemiec i Szwajcarii, zmniejszyli już swoje zamówienia i podobnie jest na rynku włoskim. Istnieje ryzyko, że produkcja pozostanie niesprzedana, zwłaszcza jeśli sytuacja pogodowa w wielu krajach/regionach nadal wykazuje temperatury poniżej średniej sezonowej.”
„Oczekuje się, że jako organizacja producentów zakończymy sprzedaż arbuzów za około 15 dni, podczas gdy planujemy kontynuować produkcję melonów do końca września, a nawet do października z odmianami Piel de Sapo (Majores i Corallo). Konieczna jest jednak zmiana sprzedaży. Jakość produktów jest bardzo dobra, ale każdego dnia potrzebowalibyśmy tych samych ilości.”
O.P. Agricola Campidanese będzie obecny na Macfrut 2021 w hali D5, stoisko 115.