Konferencja prasowa przed Targami World Food
Jako pierwsza na konferencji głos zabrała przedstawicielka organizatora Targów World Food Warsaw, Pani Agnieszka Szpaderska. Omówiła ona pokrótce ideę Targów, jako platformy, na której mają spotykać się przedstawiciele polskich i zagranicznych firm z sektora rolno – spożywczego. Targi World Food Warsaw mają bowiem formułę businness to business, a więc przeznaczone są właśnie dla producentów, dystrybutorów i odbiorców produktów, systemów specjalistycznych oraz usług i i rozwiązań technologicznych z tego sektora.
Tematyka konferencji prasowej, prócz spraw związanych z organizacją i przebiegiem samych targów, skupiła się wokół trzech zagadnień. Pierwszym z poruszonych tematów było wsparcie jakiego Państwo, za pośrednictwem Agencji Rynku Rolnego, dostarcza firmom, które chcą zdobywać nowe rynki poza granicami naszego kraju oraz bardzo silna pozycja sektora żywnościowego w strukturze polskiego handlu zagranicznego. Drugą omawianą kwestią były hity eksportowe polskiego sektora rolno - spożywczego, a trzecią zaś tak aktualna dziś sprawa wymiany handlowej w sektorze mięsnym.
Czytelników portalu fresh-market.pl z pewnością zainteresują dwa pierwsze z wymienionych obszarów problemowych. W pierwszym temacie wypowiadała się Pani Agnieszka Rembisz, Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej Agencji Rynku Rolnego. Opisała ona pokrótce jak ważną gałęzią polskiego handlu zagranicznego jest sektor rolno – spożywczy, który w roku 2013 osiągnął rekordowy poziom dodatniego salda w wymianie handlowej na poziomie 5,7 mld euro.
Najciekawszą jednak, z punktu widzenia polskich przedsiębiorców działających w tym sektorze rynku, była ta część wypowiedzi Pani Dyrektor, która poruszała kwestię wsparcia, jakie Agencja Rynku Rolnego dostarcza w celu promocji polskiego eksportu i pomocy dla polskich firm szukających szans na swój rozwój w strategii wychodzenia na nowe rynki zagraniczne, zarówno te unijne, jak i rynki krajów takich, jak Rosja, Ukraina, Kazachstan, ale także kraje Bliskiego Wschodu czy Chiny.
Prezes Związku Sadowników RP, Pan Mirosław Maliszewski omówił natomiast sukcesy, jakie w ostatnich latach święciły polskie produkty spożywcze na rynkach zagranicznych. A jako sadownik skupił się oczywiście na przodującej, w tym względzie, pozycji polskich jabłek i ogromnej roli eksportu tych owoców do Rosji.
Zarówno w wypowiedzi Pani Dyrektor Rembisz, jak i Pana Prezesa Maliszewskiego nie zabrakło odniesień do aktualnej sytuacji za naszą wschodnią granicą – do bieżącej sytuacji na rynku ukraińskim i rosyjskim.
IV Targi Sadownictwa i Warzywnictwa już za nami
X Międzynarodowe Targi Agrotechniki Sadowniczej
czytaj dalej