Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Będzie można reklamować cydr?

2014-08-06 11:59

Przepisy dotyczące reklamy wyrobów z procentami znajdują się w ustawie o wychowaniu w trzeźwości. Generalnie zabrania ona jakiejkolwiek reklamy alkoholu, ale ustanawia jeden wyjątek - piwo. Producenci innych niskoalkoholowych napojów od dawna przekonują, że to niesprawiedliwe i należałoby te regulacje zmienić, ale niechętnie na to patrzyło ministerstwo zdrowia. Teraz po nałożeniu przez Rosję embarga m.in. na polskie jabłka temat wraca.

- Mogłoby to pomóc sadownikom po tym, jak Rosja nałożyła embargo na import polskich jabłek - mówi szef resortu, wicepremier Janusz Piechociński.

Zniesienie zakazu reklamy cydru popiera Polska Rada Winiarstwa. - Jest to wyrób, którego zawartość alkoholu zbliżona jest do piwa - wyjaśniła Elżbieta Pawłowska, dyrektor z Polskiej Rady Winiarstwa. Jej zdaniem moment na zniesienie zakazu jest dobry.

Prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski podkreśla z kolei, że jego związek złożył już stosowny projekt ustawy, która będzie regulowała reklamowanie cydru, tak jak to ma miejsce w przypadku piwa. - Uważamy, że te produkty są bardzo zbliżone do siebie, mają tę samą grupę konsumentów, prawie ten sam proces technologiczny. Różnią się tylko możliwością reklamowania. Jeden i drugi nie działa na wzrost alkoholizmu w Polsce, wręcz przeciwnie. Byłoby więc dobrze, aby polskie społeczeństwo zachęcić do tego produktu poprzez działania reklamowe, tak aby częściej sięgać po cydr, niż po alkohole mocne. Jest to dla nas, sadowników, pewna szansa na zagospodarowanie jabłek - uważa. Jak dodał, jest pozytywna decyzja w tej sprawie ministerstwa rolnictwa, ale "niestety" negatywna ministra zdrowia. Chce jednak namawiać resort zdrowia, aby zmienił zdanie.

Zobacz więcej: Jabłka

Słowa kluczowe: cydr, jabłka, reklama cydru, sadownicy
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE