Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Polska kampania na Wschodzie

2012-06-20 15:50

O kampanii "Jabłka każdego dnia" pisaliśmy już nie raz. Z Waszych listów wynika, że opinie na temat kampanii są różne, ogólnie jednak polscy sadownicy patrzą na akcję przychylnie. Pojawia się jednak wiele wątpliwości. Dlatego postanowiliśmy je rozwiać. O szczegóły kampanii zapytaliśmy panią Agnieszkę Dywan z ZSRP.

Jakie jabłka będą promowane w Rosji i na Ukrainie - polskie czy ogólniej - europejskie?

Kampania  „Jabłka Każdego Dnia” poprzez intensywne działania informacyjne i promocyjne ma promować i zachęcać do większego spożywania jabłek europejskich. Jej głównym założeniem jest zbudowanie i utrwalenie w ciągu trzech lat trwania kampanii pozytywnego wizerunku jabłek europejskich w Rosji i na Ukrainie. Rosja jest największym importerem jabłek na świecie. Rocznie importuje około 5,1 mln ton owoców, w tym około 1,1 mln ton jabłek.  Od jakiegoś czasu w Rosji odnotowywany jest stały wzrost  konsumpcji jabłek. Pokazują to dane statystyczne, bowiem około 40 proc.  konsumentów deklaruje, że woli jabłka od innych owoców. Również na Ukrainie ich konsumpcja stopniowo rośnie. To daje duże szanse dla eksporterów, bo około  67 proc.  sprzedawanych na tym rynku jabłek jest importowanych.

Kampania będzie prowadzona w obu krajach docelowych w analogiczny sposób. Jedyna różnicą jest intensyfikacja zaplanowanych działań na tych rynkach, bowiem ze względu na liczbę mieszkańców i udział w eksporcie jabłek z Unii Europejskiej na działania w Rosji przeznaczone jest ok. 75 proc. budżetu, a na działania na Ukrainie ok. 25  proc.. To pokazuje, dlaczego taka kampania prowadzona jest w Rosji, która jest głównym odbiorcą jabłek pochodzących z europejskich sadów.

Działacie Państwo z agencją Partners of Promotion. Proszę napisać, jakie wspólne działania podjęliście. Na czym ma polegać promocja w salonach fitness czy supermarketach. W jaki sposób będziecie Państwo wpływać na wybory konsumentek. W jaki sposób będzie kierowana kampania, aby wzrosło spożycie jabłek europejskich/polskich, a nie po prostu jabłek jako takich?

Kampania pt. „Jabłka Każdego Dnia” jest programem mieszanym promocyjno-informacyjnym  realizowanym przez Komisję  Europejską  w ramach programu „ Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”.  Związek Sadowników RP jest organizacją proponującą, która sprawuje nadzór merytoryczny nad prawidłowym wykonaniem zaplanowanych działań. Natomiast Agencja Partner of Promotion jest organizacją, która za pośrednictwem swoich podwykonawców i firm współpracujących wdraża poszczególne działania w krajach docelowych.

Do kogo skierowana jest kampania?

Nasza  Kampania skierowana jest w zasadzie do trzech grup docelowych, które wzajemnie oddziaływają na siebie :

  1. Konsumentów, do których zaliczamy młode kobiety dbające o figurę i prowadzące zdrowy tryb życia. A także mieszkańców dużych aglomeracji miejskich, czyli tak zwana klasa średnia. Badania wykazały, że właśnie te osoby dokonują zakupów pod wpływem specjalnych akcji marketingowych i do nich skierowaliśmy naszą kampanię.
  2. Organizacje branżowe, które reprezentują  importerzy jabłek europejskich, dystrybutorzy, przedstawiciele największych sieci handlowych w Rosji i na Ukrainie oraz przedstawiciele grup i organizacji związanych z obrotem jabłkami.
  3.  Dziennikarze czasopism zdrowotnych, kulinarnych, a także autorzy popularnych blogów o analogicznej tematyce. Ta grupa odgrywa również ważną rolę, pośrednicząc w dotarciu do głównej grupy docelowej czyli konsumentów, kształtując opinie czytelników i oddziaływają na ich decyzje zakupowe.

Jak chcecie do nich dotrzeć?

Reklamy prasowe mają na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku, przekazanie istotnych informacji na temat walorów jabłek europejskich, ich niepowtarzalnego smaku, a zwłaszcza dotarcie do wszystkich grup docelowych, co doprowadzi do zwiększenia spożycia jabłek.

Strona internetowa stworzona na potrzeby kampanii ruszy na początku czerwca br, ale jeszcze nie ruszyła (przyp.red.). Będzie poświecona Programowi, ale nie tylko. Ma ona na celu w interaktywny sposób zachęcić do spożywania jabłek  pochodzących z Europy, pokazać ich walory. Znajdą się na niej również ciekawostki na temat diety, zdrowego stylu życia, nowinek kulinarnych, przepisów.  Kampania internetowa poszerzona będzie również o działania na Facebooku, Twiterze, oraz Vkontakte.

A jakieś eventy?

W ramach tych akcji będzie podjętych szereg działań promocyjnych i informacyjnych  w supermarketach i hipermarketach , które mają największy udział w imporcie jabłek pochodzących z Europy.  Ponadto planowane sa działania informacyjne w kantynach, fitness-clubach, a także eventy. Skupimy się tu głównie na święcie Jablochyj Spas obchodzone w Rosji i na Ukrainie 19 sierpnia.

Wszelkie działania w ramach Programu będą prowadzone przez Biuro Prasowe koordynowane przez rosyjskich i ukraińskich specjalistów ds. współpracy z mediami.  Działania Public Relations będą prowadzone przez cały okres trwania Programu, ze szczególnym nasileniem miesięcy największego eksportu jabłek do Rosji i na Ukrainę.

 

Na dalszy ciąg rozmowy zapraszamy jutro. W materiale przedstawimy konkretne miejsca, gdzie jabłka będą promowane. Jeśli więc macie znajomych w Rosji i na Ukrainie lub sami wybieracie się za wschodnią granicę w najbliższych miesiącach - rozejrzyjcie się uważniej w poszukiwaniu polskiego jabłka i napiszcie, jak promocja przebiega.

Zobacz więcej: Jabłka

Słowa kluczowe: jabłka każdego dnia, zsrp
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE