Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Hiszpania – wyższa produkcja cytrusów

Według szacunków Ministerstwa Rolnictwa, Rybołówstwa i Żywności (MAPA), w kampanii 2020/2021 hiszpańskie zbiory cytrusów mają osiągnąć 6,93 mln ton. Oznacza to wzrost o 12 procent w porównaniu z poprzednią kampanią, kiedy wyniki były bardzo słabe, więc „sektor odzyskał swój średni potencjał produkcyjny.”

Według dyrektor generalnej Departamentu Produkcji Rolnej i Rynków, Esperanzy Orellana, oczekuje się, że produkcja pomarańczy i grejpfruta spadnie odpowiednio o 1 i 3 procent w porównaniu ze średnią z ostatnich lat, podczas gdy małe owoce cytrusowe powinny wzrosnąć o 12 procent i cytryny o 8 procent.

Podczas spotkania MAPA poinformowała również sektor o krokach podejmowanych w celu uczynienia informacji o rynkach, odmianach i szacunkach upraw bardziej przejrzystymi i dokładnymi, ponieważ uważa, że ​​będą to bardzo cenne narzędzia podejmowania decyzji na wszystkich szczeblach.

Kampania 2019/2020
Spotkanie posłużyło również do oceny zakończonej właśnie kampanii 2019/2020, której ostateczną produkcję szacuje się na 6,2 mln ton; „18 procent poniżej poziomu uzyskanego w sezonie 2018/19 (który był rekordowy), i 9 procent poniżej średniej z poprzednich pięciu oraz najniżej od sezonu 2015/2016.”

Jeśli chodzi o handel, Ministerstwo mówi, że „wykazał się dużą dynamiką”, zwłaszcza od początku pandemii, ponieważ „owoce cytrusowe są łatwe w przechowywaniu i długotrwałe, a ponadto są bardzo zdrowe.”

MAPA informuje, że krajowe spożycie owoców cytrusowych do maja wzrosło o 5,1 procent pod względem ilości i o 17 procent pod względem wartości, co podkreśla znaczny wzrost spożycia cytryny, które wzrosło o 11,2 procent w ciągu roku.

Pod względem wartości eksport odnotował odbicie o 19 procent w porównaniu z poprzednim sezonem.

W tym kontekście rynkowym ceny otrzymywane przez producentów były „znacznie wyższe niż w poprzednich sezonach, przy bardzo znacznych wzrostach, zwłaszcza w pierwszych tygodniach pandemii.”

Średnia cena pomarańczy w miejscu pochodzenia wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z kampanią 2018/2019 i jest o 40 procent wyższa niż średnia zapłacona w pięciu poprzednich kampaniach. W maju ceny "potroiły się w porównaniu z poprzednimi latami."

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE